امام جمعه میبد در پنجمین یاداره سرداران و ۵۰۰ شهید شهرستان :

فرهنگ اسلامی باید از این یادواره ها به سراسر جامعه پمپاژ شود

پنجمین یاداره سرداران و ۵۰۰ شهید شهرستان میبد با حضور آیت الله اعرافی و با حال و هوای خاصی در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد .
کد خبر: ۸۸۳۷۳۶۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از میبد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با عرض ادب به مقام شهدا و خانواده های معظم شهدا ، همسران و فرزندان و وابستگان شهدا گفت : شما خانواده های معظم شهدا و ایثار ، سهامداران اصلی انقلاب اسلامی و کشور پر افتخار هستید.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به ما آموخت که باید بر کمک خدا و امداد های غیبی تکیه کنیم .

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امروز هم مردم و مسئولانی داریم که همه چیز را با متر مادی محاسبه و ارزیابی می کنند تصریح کرد : منطق اسلام و قرآن منطقی ، منطق بدر، احد ، حنین و خیبر و عاشورای حسین (ع) است که اگر ایمان ، صبر و تکیه شما بر خدا باشد بر همه این جمعیت بزرگ پیروز می شوید ، چرا که این عالم در دست و اراده خداست و این شهدا چهره های پر افتخار شهادت و ایثار است که یک بار دیگر تاریخ صدر اسلام را برای ما احیا کردند.

امام جمعه میبد گفت : اولین پیام این نشست مبارک و فریاد شهیدان پیشگام انقلاب و نور چشمان شما خانواده های شهدا و ایثارگر این است ، که بدری فکر کنید ، خیبری بیندیشید و عاشورایی مطالعه کنید.

آیت الله اعرافی ، کوتاه آمدن در برابر تحریم ها و با ترس با دنیا مقابله کردن را منطق شیطان و طاغوت عنوان کرد و افزود : اگر ملتی فقط بر مادیات تکیه کرد راه خدا را نمی تواند طی کند.

وی افزود : اگر فرزندان شما و سرداران شهید ، جوانان و بسیجیان ما در هشت سال دفاع مقدس روی منطق مادی حرکت می کردند ، همان روزهای اول بایستی در جنگ شکست می خوردیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ، امریکا و اروپا ، کشورهای مزدور منطقه با همه ابزارهای تلبیغاتی و سلاح های پیشرفته و با دلارهای آل سعود آمده بودند ملت ایران را تسلیم خود کنند افزود : اما نتوانستند و این ملت با تکیه بر ولایت فقیه و تاسی به امام ، در برابر همه اینها مقاومت کرد و برای اولین بار در 200 سال گذشته در برابر دشمن سرافراز بیرون آمد .

امام جمعه میبد تکیه به امدادهای غیبی و دستهای پنهان بی پایان قدرت خدا در باطل کردن معادلات و فرمول های ظاهری جنگی و نظامی را یکی از نکات مهم دفاع مقدس بیان کرد و افزود : این قدرت بزرگ چه با تقوا ، صبر با معامله کردن با خدا به دست می آید .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر انیکه جا به جایی قدرت در امریکا و نقاط مختلف دنیا هیچ تاثیری روی ما ندارد افزود : یک سند نوشته و نانوشته در عالم کفر و طاغوت برای ملت ایران وجود دارد تا ایران را تسلیم فرهنگ و تمدن منحط غربی و شیطانی کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت : باید بدانیم تنها راه رویاروی این ملت ، تکیه بر تجربه شهدا دفاع مقدس و اعتماد به امدادهای غیبی است.

وی خاطرنشان کرد : اگر امروز شهیدان ما از کنار سوسنگرد ، شلمچه ، فاو ، کردستان و خوزستان بخواهند با ما سخن بگویند ، سخن آنها ، اتکا بر خدا ، تقویت روحیه انقلابی ، اعتماد بر امدادهای غیبی و نترسیدن در برابر سپاه شیطان در جهان و ایستادگی بر راه اسلام و انقلاب ، ولایت و رهبری و تداوم ارزشهای الهی است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این راه مقدس امروز با آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی دنبال می شود تصریح کرد : نباید اسیر دشمن شویم.

وی افزود : فرهنگ اسلامی و انقلابی باید از این یادواره ها به سراسر جامعه و خانه ها ، مدارس ، دانشگاهها و حوزه های ما پمپاژ و در جامعه ما متجلی شود .

ارسال نظرات