رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خبر داد

ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط بنیاد برکت/ تولد ۱۳۰ کودک از زوج های نابارور درمناطق محروم

محمد مخبر گفت: ۱۳۰ کودک شیعه با کمک بنیاد برکت به ۲۸۰۰ زوج نابارور درمناطق محروم به دنیا آمدند، که از طرف رهبر معظم انقلاب هم مورد تقدیر قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۳۷۹۹۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هزار هکتار طرح جنگل کاری "برکت" در مناطق حاشیه ای تهران و ایجاد 2000 هکتار جنگل در استان های مرزی کشور با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، گفت: نگاه ما در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) همواره جامع نگر بوده و هیچ گاه به صورت نقطه ای به فعالیت های ستاد نگاه نکردیم.

وی در ادامه افزود: یک بحث اختلافی در میام مسئولان و کارشناسان محیط زیست وجود دارد که محیط زیست انسان محور است یا زیست محور انسان محور به معنای آن است که همه آفرینش خدا باید در اختیار انسان قرار گیرد، اما وقتی بگوییم زیست محور است یعنی انسان هم یکی از موجوداتی است که در این کره خاکی زیست است و دیگر این نگاه که همه چیز در اختیار انسان باشد، کفایت نمی کند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: مصالحه ای در این در این بحث شکل گرفت، تحت عنوان توسعه پایدار یا به تعبیر مقام معظم رهبری پیشرفت پایدار که سه ستون دارد اقتصاد، مسائل اجتماعی و اکولوژی سیستم. ما در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) توسعه پایدار را در به صورت جامع در تمام فعالیت‌ها حاکم کردیم.ما در بخش های اقتصادی کارهای بزرگی را انجام داده ایم، بیش از ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور سامان بخشیدیم و هدف گذاری ما در چهار سال آیانده ایجاد یک میلیون شغل است و تا به حال توانسته ایم ۳۰۵ طرح در حوزه بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی را به ثمر بنشانیم.

مخبر، گفت: یکی دیگر از پایه های توسعه پایدار تاسیس شرکت های دانش بنیان است ما در همین راستا که موسسه دانش بنیان برکت را راه اندازی کردیم که حتما از نقطه قوت های کشور خواهد بود، بنیاد برکت توانسته بیش از ۲۰۰ متخصص در سطح PHD و در سن زیر ۳۰ ساله از دانشگاه های معتبر کشور در آن بکار بگیرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: در گذشته بنیاد برکت فقط در زمینه توانمندسازی مناطق محروم فعالیت می کرد اما اکنون با بازنگری هایی که در برنامه های خود داشته ایم، تصمیم گرفته ایم طرحی را آغاز نکنیم مگر دارای سه خاصیت باشد یعنی با سیاست های اقتصاد مقاومتی تطبیق داشته باشد، در مناطق محروم شکل بگیرد و با رویکرد غیرماندگاری ایجاد شود تا به محض اینکه به سمان رسید شد آن را به غیرواگذار کنیم.

وی عنوان کرد: ما در خاف نیروگاه میسازیم، در خرمشهر کارخانه فولاد تاسیس می کنیم، و اگر کاغد تولید میکنیم با مواد دورریختی که موجو است این کار را می کنیم، لذا همیشه سعی کردیم تا با حفظ جنگل ها در جهت رفع آلودگی هوا و جلوگیری از خروج ارز برای واردات چوب قدم برداریم.

مخبر، افزود: پس از آن که اینکه مقام معظم رهبری موضوع سواحل مکران را مطرح فرمودند، به رغم اینکه ۱۵ درصد پیشرفت در بندرعباس داشتیم پالایشگاه مان را به جاسک بردیم و در آنجا احداث کردیم تا از ظرفیت های بسیار آن منطقه استفاده کنیم.

وی با اشاره به فروش نفت در سال های اخیر، گفت: ۴۰ درصد نفت کشور سنگین و یا فوق سنگین است که آن را یا نمی خرند و یا ارزان می خرند، که می توانیم با ایجاد صنایع هم اشتغال زایی کنیم و هم خوراک پالایشگاه های ساخته شده به دست خودمان را تامین کنیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ماتوانستیم با توسعه بخش دارویی و داروهای گیاهی، فقط در حوزه داروهای ضد سرطان بیماران سرطانی هزینه این بیماران را بشدت کاهش بدهیم و بیمارن سرطانی با کمک بنیاد برکت ۱۳۵ میلیارد کمتر برای تامین داروهای خود هزینه کردند و داروی ۳ میلیون تومانی را حدودا۳۰۰-۴۰۰ هزار تومان خریدند.

مخبر، عنوان کرد: در بحث ساخت بیمارستان یک 800 بیمارستان فوق تخصصی در تهران در دست ساخت داریم که این بیمارستان ویژگی های جالبی دارد، یکی از ویژگی ای اینم بیمارستان پارکینگ 3000 خودرویی آن است که در شرایط بحران می تواند به بیمارستانی با ظرفیتی 4000 نفری تبدیل شود و در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در جهت حمایت از گروه های جهادی بنیاد برکت 90 هزار گروه جهادی را سامان بخشی کردیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، با انتقاد استفاده نکردن از ظرفیت های داخلی در جهت ایجاد اشتغال و ارزآوری در کشور، گفت: خراسان جنوبی و شمالی 95 درصد زعفران جهان را تولید می کنند، گه ما با استفاده از این ظرفیت ها و ظرفیت های موجود دیگر مثل کشت اناب و زرشک در این دو استان می توانیم، تمام هزینه های جاری این دو استان را تامین کنیم.

وی افزود: فعالیت های بنیاد برکت در زمینه مسائل اجتماعی نیز حقیقتا با لطف خدا و تدابیر رهبر معظم انقلاب طی این مدت و به صورت ویژه در سال ۹۵ پیشرفت ویژه ای داشته است، بنیاد برکت ۲۴ هزار و ۷۱۰ پروژه در کشور ایجاد کرده، از ۴ هزار روستای نیازمند شناسایی شده را دو هزار روستا را کاملا بی نیاز کردیم، ۱۳۶۰ طرح آبرسانی، جاده، بهداشت و...، شکل دادیم و ۸۰۰ مدرسه رابه بهره برداری رساندیم، ۵۷۰ مسجد ساختیم، ۲۸۰۰ زوج نابارورکه درمناطق محروم بودند را این امکان را برایشان فراهم کردیم تا از خدمات پزشکی کم هزینه و بعضا رایگان استفاده کنند و به لطف خدا اکنون بیش از ۱۳۰ کودک مسلمان و شیعه در کشور به دنیا آمده است، که از طرف رهبر معظم انقلاب هم مورد تقدیر قرار گرفته است.

ارسال نظرات