خبرهای داغ:
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد

ایجاد 12 هزار واحد پارک برای نوروز/ جمع‌آوری کارگاه‌های پروژه و راه‌اندازی مجدد ساعت گل در نوروز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به ایجاد 12 هزار واحد پارک برای خودروهای مسافران نوروزی گفت: به‌منظور رفاه حال میهمانان نوروزی کارگاه‌های پروژه‌ها جمع شده و ساعت گل میدان امام حسین (ع) راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۳۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
ناصر شمس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به این‌که برای بهار و دو موج ترافیکی نوروزی آماده می‌شویم و همچنین به سبب خریدهای نوروزی و رفت‌وآمدهای ورود به سال نو، تدابیر خاصی در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیاز است و بعد از آن هم حضور چند میلیون مسافر نوروزی تمهیدات ویژه نیاز خواهد داشت.

وی افزود: جمع‌آوری و محدودسازی کارگاه‌های ساختمانی در دستور کار قرار گرفت و کارگاه‌های قطار شهری عملیات عمرانی سطح را با سرعت به اتمام رساندیم و در دو سه روز اخیر کارگاه‌های ساختمانی محور زند پاک‌سازی شد و محوطه کارگاهی چهارراه زند نیز به محدودترین شکل ممکن کاهش یافت.

به گفته وی، در میدان امام حسین (ع) عملیات عمرانی سطح تمام‌شده و تا بیست و پنجم اسفند میدان امام حسین (ع) تا پوستچی از نظر کارگاهی پاک‌سازی و طرح ساعت گل که المانی نوستالژیک است احیا می‌شود.

ممنوعیت تردد اتوبوس از زیرگذر زند

شمس ادامه داد: در ایستگاه وکیل هم که شاهد نشست زمین بودیم شبانه‌روزی تزریق بتن انجام و با تمهیداتی بازگشایی شد اما به سبب مسائل ایمنی در زیرگذر زند تردد خودروی سنگین و اتوبوس نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: در شهر تهران در شش سال گذشته 218 مورد نشست زمین رخ‌داده و باید رعایت نکات ایمنی صورت پذیرد و هر زمان حس‌گرها در مورد شاخص‌های استحکام زیرگذر زند اعداد دیگری اعلام کنند حداقل تردد اتوبوس در آن جریان خواهد یافت.

معاون شهردار شیراز ابراز داشت: در یک ماه گذشته 120 دوربین در سطح شهر استقراریافته و تمام مبادی و ورودی و خروجی‌های شیراز تحت کنترل هوشمند قرار دارد و امسال به‌طور دقیق خودروهای واردشده و خارج‌شده شمارش می‌شود و اطلاع‌رسانی لازم در مورد حجم ورودی خودرو به شیراز انجام خواهد شد.

استفاده از ظرفیت برنامه‌های هنری برای فرهنگ‌سازی ترافیک

وی تصریح کرد: چهار کمپین در ایام نوروز با همکاری 200 نفر هنرمند، اعضای تشکل‌های دانشجویی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال می‌شود که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای فرهنگ‌سازی ترافیک، کمپین عدم استفاده از موبایل، احترام به عابر پیاده، رانندگی بین خطوط و برنامه‌های همگام با ترافیک بهاری فعالیت خواهند کرد.

شمس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که 12 هزار ظرفیت نوروزی پارک ایجادشده، گفت: زمین‌های خالی موجود در محدوده مرکزی شیراز تبدیل به پارکینگ نوروزی می‌شوند تا امکان توقف خودرو در نقاط گردشگری بیشتر شود.

وی یادآور شد: در این ایام 200 همیار ترافیک با همکاری مجمع خیرین شهرساز در تقاطع‌های مختلف مستقر می‌شوند که افراد فرهیخته‌ای هستند و داوطلبانه به کمک ما و پلیس آمدند تا به رفع گره ترافیکی کمک می‌کنند.

شمس اضافه کرد: در پنج‌ماهه دوم سال 95 شاهد 31 درصد کاهش آمار تصادفات بودیم و با همکاری پلیس برای ترمیم نوسازی علائم و تابلوهای ترافیکی اقدام لازم انجام پذیرفته است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد تاکسی‌متر اظهار داشت: سامانه تاکسی‌متر که در شیراز در حال اجراست ترکیبی از ناوبری و پرداخت الکترونیک است که به‌طور آزمایشی در 250 دستگاه تاکسی نصب شد و عملیات نصب آزمایشی به اتمام رسید و فاز تکمیلی از پانزدهم اسفندماه اجرایی می‌شود.

آغاز به کار تاکسی اینترنتی شیراز در هفته جاری

وی در مورد تاکسی اینترنتی نیز گفت: مرجع صدور مجوز هرگونه فعالیت برای حمل مسافر سازمان حمل‌ونقل مسافر است و برای تاکسی آنلاین فراخوان عمومی انجام‌شده که 21 شرکت اعلام آمادگی کردند و شرح خدمات لازم تهیه‌شده و تاکسی اینترنتی ظرف همین هفته راه‌اندازی خواهد شد و مکاتبات لازم با پلیس فتا و مرجع قضایی انجام‌شده تا از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی فاقد مجوز جلوگیری شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: پارک خودروهای عبوری یکی از مشکلات سیستم اتوبوس‌رانی ما است و برای عدم توقف رانندگان اتوبوس در خارج از ایستگاه، دوره‌های آموزشی گذاشته‌شده و روی سیستم «بی ام اس» مسیر حرکت و توقف اتوبوس را نظارت می‌کنیم و پس از دوره آموزشی روند سخت‌گیرانه‌تری را در پیش می‌گیریم.

وی متذکر شد: بسیار خوب است که اجرای طرح ترافیک در محدوده مرکزی مطالبه مردم شده و برای این منظور 24 هزار پارکینگ در محدوده مرکزی احداث اما هنوز مواردی از قبیل ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی به حد استاندارد وجود دارد که با رفع آن می‌توان طرح محدوده ترافیک در منطقه مرکزی شهر را اجرایی کرد.

شمس در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد تشکیل سازمان جدید حمل‌ونقل مطابق با چارت ابلاغی وزارت کشور گفت: سازمان حمل‌ونقل مسافر از ترکیب اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و پایانه‌ها تأسیس شد و شیراز و تبریز طبق چارت مصوب وزارت کشور نخستین شهرهای ایجادکننده آن بودند و با مدیریت خوب مهندس ناصری بدون هیچ حاشیه کار خود را انجام می‌دهد.

تفکیک سازمان حمل‌ونقل شهرداری به سه مدیریت

وی افزود: در چارت جدید وزارت کشور سازمان حمل‌ونقل و ترافیک به سه اداره کل تبدیل‌شده که حمل‌ونقل و ترافیک هوشمند و دفتر مطالعات و تحقیقات حمل‌ونقل و ترافیک را شامل می‌شود و جایگاه آن در حد مدیر منطقه شهرداری است یعنی جایگاه ادارات و فرایند اداری تقویت‌شده و البته برخی اعتقاد داشتند باید به شکل سازمان باقی بماند اما اکنون مدیرکل برای این ادارات نصب‌شده است.

شمس سپس عنوان کرد: ما به‌شدت در برابر کاربری‌های ترافیک‌زا مقاومت می‌کنیم اما جلوی یکی را که می‌گیریم از صد جای رسمی و غیررسمی تماس می‌گیرند تا مانع شوند چنانکه فست فودها، نمایشگاه خودرو، آموزشگاه‌ها و موارد دیگری هستند که باید مطابق قواعد ترافیکی راه‌اندازی شوند و بنابر مصوبه شورا تأسیس واحد تجاری جدید در حریم 500 متری تقاطع‌ها ممنوع شده چنانکه در شش ماه گذشته اجازه تأسیس یک کاربری ترافیک زا در محدوده مرکزی را ندادیم اما همچنان موارد تخلف از قانون وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها