خبرهای داغ:

460 مکان مذهبی میزبان میهمانان نوروزی فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت:460 مکان مذهبی در قالب طرح «آرامش بهاری» به زائران نوروزی در فارس خدمات می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۴۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشستی خبری با تشریح طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در فارس، اظهار داشت: در هفتمین سال برگزاری طرح آرامش بهاری،460 مکان مذهبی استان فارس آماده خدمات‌رسانی به زائران و میهمانان نوروزی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه 1408 بقعه متبرکه در استان فارس وجود دارد، تصریح کرد: تعداد 30 خیمه معرفتی که برخی از آن‌ها شاخص است مانند خیمه‌های معرفتی امام‌زاده اسماعیل (ع) فسا، امام‌زاده شهید فراشبند، سید علاءالدین حسین (ع)، تخت جمشید، کاخ اردشیر، بوستان باغ ملی و...نیز به ارائه خدمات ویژه نوروز به زائران می‌پردازند.

موسوی همچنین گفت:190 حسینیه و 30 زائرسرا نیز برای اسکان موقت زائران در سراسر استان فارس مدنظر قرارگرفته و چادرهایی در اماکن مذهبی نصب‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه 110 نفر از طلاب و روحانیان مبلغ در ایام نوروز به فعالیت‌های فرهنگی خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: این تعداد روحانی که از قم خواهند آمد به همراه 250 روحانی بومی در طرح آرامش بهاری با استقرار در مکان‌های مذهبی، به زائران مشاوره خواهند داد.

وی به آیین شست و شوی تمام بقاع متبرکه استان فارس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از بیست و ششم اسفندماه آیین غبارروبی و عطرافشانی تمام بقاع متبرکه استان فارس با 3 هزار نیرویی که در خدمت طرح آرامش بهاری هستند، انجام خواهد شد.

موسوی با عنوان اینکه 5 هزار نیروی افتخاری و خدام بقاع متبرکه در ایام نوروز به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد، افزود: در 300 بقعه متبرکه استان فارس برنامه ویژه تحویل سال نو برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول همچنین خاطرنشان کرد:126 امام‌زاده با موقعیت خاص بین‌راهی و جاده‌ای و 100 مسجد نیز در سراسر استان فارس به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران و میهمانان نوروزی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 420 هزار نفر میهمان بقاع متبرکه استان فارس بودند، تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز سال 1395، حدود 5 میلیون نفر بقاع متبرکه استان فارس را زیارت و بیش از 270 هزار نفر نیز از مساجد تاریخی دیدن کردند.

موسوی همچنین اظهار داشت: بازدید روزانه از خیمه‌های معرفت اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز روزانه 30 هزار نفر بوده است که نشان می‌دهد برنامه‌های این خیمه‌ها موردتوجه مردم بوده است.

این مقام مسؤول در پایان نیز خاطرنشان کرد: فعالیت عمرانی چهار مسجد تاریخی شیراز به نام‌های مساجد جامع عتیق، مشیر، وکیل و نصیر الملک در ایام نوروز برای خدمات‌دهی به میهمانان، تعطیل خواهد بود.

وی افزود: ستاد خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز زیر نظر روابط عمومی این اداره در ایام عید، فعال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها