خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در همایش شکوه ایثار:

آتشنشانان جلوه شکوه و ایثار هستند

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان آن که آتش‌نشانان ما جلوه شکوه و ایثار هستند گفت: ما باید همیشه به یاد آتش‌نشانانی باشیم که طی 9 روز جانانه با آتش جنگیدند و جان خود را فدا کردند.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۸۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، همایش بزرگ "شکوه ایثار" به همت بسیج شهرداری تهران و به منظور تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای آتش نشان و آتش نشانان حاضر در 9 روز عملیات حادثه پلاسکو در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در این مراسم که همزمان با روز بزرگداشت شهدا و تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان اظهار داشت: ما باید همیشه به یاد آتش‌نشانانی باشیم که طی 9 روز جانانه با آتش جنگیدند و جان خود را فدا کردند.
مهدی بابایی با بیان آن که آتش‌نشانان ما جلوه شکوه و ایثار هستند و همیشه به مراد خود حضرت ابوالفضل(ع) نگاه می‌کنند، تصریح کرد: علت مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) به اکمال رساندن اخلاق بوده است و از سوی دیگر امیرالمومنین علی(ع) اوج صفات اخلاقی را ایثار معرفی می کند و ایثار شاخصه اصلی فعالیت آتش نشانان ما است. نه یک روز و یک ساعت، بلکه هر روز و هر ساعت همراه با ایثار است. شکوه ایثاری که در قله آن قمر منیر بنی هاشم(ع) است و ما امیدواریم ما رهرو راه شهدای کربلا باشیم.
وی آتش نشان را الگویی ملموس برای کارکنان شهرداری تهران خواند و گفت: ما افتخار می‌کنیم در جمع همکارانمان عزیزانی هستند که می‌تواننند ملموس ترین الگو برای کارکنان شهرداری تهران باشند. یکی از دغدغه های ما در شهرداری تهران آن است که به سمت یک سازمان اخلاق مدار حرکت کنیم و یکی از نکات مهم آن است که ما بتوانیم الگوی ملموس را به کارکنان شهرداری تهران معرفی کنیم .
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران خطاب به آتش نشانان و خانواده معظم شهدا تصریح کرد: شما بهشتیان روی زمین هستید، چرا که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند هر گاه کسی مسلمانی را ازسیل و یا آتش نجات دهد بهشت بر او وارد می شود.ایثار و جوانمردی این مردان آسمانی، هیچ گاه از یاد کسی نخواهد رفت

در این مراسم محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی با بیان آن که ایثار و جوانمردی این مردان آسمانی، هیچ گاه از یاد کسی نخواهد رفت، تصریح کرد: 16 آتش نشان ما با نثار جان خود، موجب نجات جان همشهریان خود شدند و مانع از کشته شدن عده کثیری از شهروندان شدند.
پیرهادی افزود: دست وپای آتش نشان‌ها و خانوادهایشان را می‌بوسیم و این افتخار ماست. اگر می‌گوئیم غیرت، مرز غیرت را رد کردند. اگر می‌گوئیم مردانگی، مرز مردانگی را رد کردند. اگر می‌گوئیم ایثار، مرز ایثار را رد کردند. اگر می‌گوئیم نوع دوستی، مرز نوع دوستی را رد کردند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما خیلی برنامه برگزار کرده ایم و در خیلی از مراسم ها حضور داشته ایم، اما این برنامه متفاوت است، دوستان من در بسیج شهرداری تهران، این برنامه را برای خودشان آماده کرده‌اند و چهل و اندی روز است که همه به دنبال آرام کردن خود هستند.
وی اضافه کرد: همواره در دنیا جشنواره هایی برگزار می شود که در پایان آن برترین بازیگران آن برگزیده می شوند. قریب چهل روز پیش نیز خداوند کارگردان نمایش بزرگی بود که آتش نشانان ما بازیگران آن بودند و درآن عده ای نقش اول شدند و خداوند آن ها را انتخاب کرد. نمایشی که هر مسلمان و غیر مسلمانی را تحت تاثیر قرار می دهد.
در ادامه این جلسه نیز مسعود پیرهادی معاون تربیت وآموزش بسیج شهرداری تهران با اشاره به فرازی از زیارت نامه شهیدان گفت: این جا سخن از کسانی است که حرفشان با عملشان یکی است و ره صد ساله را یک شبه طی کرده اند. این ها مصادیق اولیاء و رفقای خدا هستند. صدیق کسی است که قولش با فعلش می خواند. آن کس که این طور ایثار می کند و نائب امام زمان برایش پیغام می دهد. قلم یارای وصف رشادت و شجاعت این عزیران را ندارد. خوش به حال آن هایی که رفتند و این دنیایی دنی و پست را برای اهلش گذاشتند.
در این مراسم از خانواده معظم 16 آتش نشان شهید حادثه پلاسکو و آتش نشانان و مدیران و مسئولین ایثارگر این حادثه با حضور یزدانی معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران، اقبال شاکری، قناعتی و پیرهادی اعضای شورای اسلامی شهر تهران و زارع کهن معاون فنی و توسعه آتش نشانی تهران و فرمانده حوزه مقاومت بسیج آتش نشانی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها