رضا توکلی در گفتگو با «بسیج»:

به خطر انداختن جان مردم در چهارشنبه سوری در شأن فرهنگ ما نیست

بازیگر سینما و فیلمساز گفت: باید از خودمان بپرسیم که آیا این نوع برگزاری چهارشنبه سوری و حرکات انفجاری و صدمه زدن به دیگران در شأن مردم با فرهنگ و اصیل ما است؟
کد خبر: ۸۸۳۸۷۲۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به خطر انداختن جان مردم در چهارشنبه سوری در شأن فرهنگ ما نیسترضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون و فیلمساز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کمپین هایی که استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری را تحریم می کنند بیان داشت: ما باید از خودمان بپرسیم که آیا این نوع برگزاری چهارشنبه سوری و حرکات انفجاری و صدمه زدن به دیگران در شأن مردم با فرهنگ و اصیل ما است ؟

وی افزود: بخش عمده از کار فرهنگ سازی بر عهده پدرمادرها و بخش مهم دیگر رسانه ها هستند، همه ما باید در مقطعی از زمان و به صورت جدی دست به دست دهیم و از زوایه های مختلف تعلیم و آموزش و تذکر این مسئله را بررسی کنیم تا فرزندانمان صدمه ای نبینند.

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جوان و نوجوانی که این حرکت های خطرناک را انجام می دهند نهایتا 20 سال دارد و اینها ستون های پیشرفت اقتصادی و هنری کشور هستند. من فیلمساز در مقابل ناهنجاری های جامعه مسئول هستم و باید برای فرهنگ سازی این قضیه در جامعه تلاش کنم.

رضا توکلی خاطر نشان کرد: اینکه ما به بچه ها فقط بگوییم از مواد خطرناک استفاده نکنید ممکن است بیشتر به این کار تحریک شوند بنابراین باید زیرساخت های فرهنگی خوبی را فراهم کرد تا به سرانجام مقصود تربیتی خود رسید.

این فیلمساز با اشاره به اینکه باید از سنت های زیبای کشورمان و تولد دوباره طبیعت برای جوانان و نوجوانان بگوییم ابراز داشت: در این رابطه حتی می توان با روانشناسان و جامعه شناسان همفکری کرد ضمن اینکه مسئولان هم باید وسیع تر و عمیق تر به این قضیه نگاه کنند.

رضا توکلی با تاکید بر لزوم ساخت فیلم و مستنداتی برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست به مردم در مورد چهارشنبه سوری گفت: اگر مسئولان از ما فیلمسازان حمایت مالی کنند ما هم در این رابطه کارهای خوبی ارائه خواهیم کرد. من به عنوان فیلسماز احساس مسئولیت می کنم و نگران هستم.

وی عنوان کرد: اگر بسیج امکانات مادی دارد از ما فیلمساران حمایت کند، نباید عناصر با ارزش فرهنگی از دست بروند باید به این فرهنگ سازی ها ارزش دهیم و حمایت کنیم تا بتوانیم چهارشنبه سوری های بی خطری داشته باشیم.

بازیگر سینما و تلویزیون در پایان یادآور شد: من هم خودم را جزء این کمپین می دانم و وظیفه ما هنرمندان است که به این موضوعات بپردازیم.


ارسال نظرات