یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

عدم شفافیت قراردادها موجب از دست دادن محبوبیت می شود

محمد جواد معصومی نیا گفت: متاسفانه دولت از انتقادات وارده برحذر می‌کند تا مشکلاتی که در قراردادها وجود دارد مشخص و بارز نشود؛ ارائه آمار دقیق برای دولت ضررآفرین بوده و موجب از دست رفتن محبوبیت دولت خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۸۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰

محمد جواد معصومی‌نیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تبلیغات دولتی برای سرمایه گذاری کاهش پیدا کرده است قراردادهایی که در دولت  منعقد می‌شود از شفافیت لازم برخوردار نیست و مفاد قراردادها در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

وی با  بیان اینکه عدم شفافیت قراردادها موجب از دست دادن محبوبیت دولت می شود افزود: قراردادهای متعددی در حوزه های نفت و انرژی ، آی پی س،  خرید هواپیماها منعقد شده است که انتظار می‌رفت از سوی دولت، شفاف سازی لازم شکل بگیرد. دلیل هم واضح است متاسفانه دولت  از انتقادات وارده برحذر می‌کند تا مشکلاتی که در قراردادها وجود دارد مشخص و بارز نشود؛  آمار دقیق از سوی دولت ارائه نمی‌شود چون برای دولت ضررآفرین بوده و موجب از دست دادن محبوبیت دولت خواهد شد.

معصومی‌نیا خاطرنشان کرد: اینکه آمار دقیق قراردادهای مختلف با کشورهای خارجی از سوی دولت اعلام نمی‌شود دلیل دیگری هم دارد چراکه دولت به خوبی می داند در کشوری که شرایط سرمایه گذاری فراهم نیست از اینرو دولت تمایلی برای حمایت از تولید داخلی ندارد؛ واقعیت دیگر هم این است که کشورمان از شرایط خوبی برای حضور سرمایه گذار خارجی ندارد و میزان سرمایه گذاری خارجی هم کاهش یافته است.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: اصلا دولت هیچ طرح و برنامه ای برای اصلاح روند مدیریتی خود در نظر ندارد، دولت دچار اشتباهات کلان مدیریتی شده است  از اینرو دولت تمایلی ندارد که سرمایه گذاری را به بخش  تولیدی و صنعتی سوق دهد.

وی در خاتمه افزود:  طبعا چشم انداز مثبتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی دیده نمی‌شود از جمله دلایل دیگر هم می‌توان به محدودیت هایی که در بحث مراودات بانکی  وجود دارد اشاره کرد، همچنان سرمایه گذاران  ترس از این دارند تا با بانک های خارجی به فعالیت بپردازند این در حالی است که دولت هم شفاف سازی لازم را نداشته است و دولت شکست خودش را قبول کرده که روابط عادی با بانک ها همچنان برقرار نشده است.

ارسال نظرات