یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

نابودی کارخانجات نساجی قائمشهر و نیشکر ناشی از خصوصی سازی ناصحیح است

محمد جواد معصومی نیا گفت: نمونه های فراوانی از اجرای ناصحیح خصوصی سازی در کارخانه هایی همچون نساجی قائمشهر و یا نیشکر دیده می‌شود؛ خصوصی سازی ناصحیح موجب شده تا کارخانه تعطیل شده و به طور کلی از بین برود.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۱۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷
نابودی کارخانجات نساجی قائمشهر و نیشکر ناشی از خصوصی سازی ناصحیح است

محمد جواد معصومی‌نیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در مدت فعالیت دولت یازدهم، در مبحث اقتصادی تحولات خاصی شکل نگرفته است و آنچه که در مبحث خصوصی سازی شکل گرفته با سیاست‌های اقتصادی اصل 44  مطابقت و همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشورمان باید مورد بازبینی قرار بگیرد افزود: تنها نمی‎توان دولت را  مقصر اصلی تصور کرد، ساختار اقتصادی کشورمان از مشکلات فراوانی برخوردار بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: دولتمردان نتوانسته سیاست‌های اصل 44 را به خوبی در ساختار اقتصادی کشورمان اجرایی کنند، عدم اجرای صحیح این سیاست موجب شده است که رویکرد دولتی تغییر خاصی نداشته و این بار در قالب خصولتی به نقش خود بپردازد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: در شرایطی که دولت نتواند نظارت دقیقی داشته باشد هر گونه واگذاری که در مبحث خصوصی سازی شکل می‌گیرد محکوم به شکست است نه تنها خصوصی سازی در شکل کنونی نتوانسته کارایی مورد نیاز در بخش اجرایی را افزایش دهد چراکه هزینه مضاعفی را هم به اقتصاد وارد آورده است  .

معصومی‌نیا در خاتمه افزود: تا زمانی که نظارت قوی  در ساختار حاکمیت اقتصادی کشورمان به فعلیت نرسد هر آنچه که با نام خصوصی سازی شکل می‌گیرد نوعی خطای مدیریتی  محسوب می‌شود و نمونه های فراوانی از اجرای ناصحیح خصوصی سازی در کارخانه هایی همچون نساجی قائمشهر و یا نیشکر  دیده می‌شود؛ خصوصی سازی شکل گرفته موجب شده است تا کارخانه تعطیل شده و به طور کلی از بین برود.

ارسال نظرات