مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران خبر داد:

3 میلیارد تومان صرفه جویی؛ با اجرای جشنواره درون مدرسه ای تجلیل از خیرین مدرسه ساز

خبرگزاری بسیج: مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران با ارائه شیوه نامه جدید برگزاری جشنواره های تجلیل از خیرین مدرسه ساز، حدود 30 میلیارد ریال به خزانه مجمع خیرین مدرسه ساز بازگرداند.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۳۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مجید پیروزان با اشاره به ارائه طرح جدید شیوه اجرایی جشنواره های تجلیل از خیرین مدرسه ساز، اظهار داشت: از زمان تاسیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تا کنون که حدود 19 سال می گذرد، هر ساله جشنواره های متمرکز در سطح مناطق آموزش و پرورش کشور برگزار می شد که مبالغ زیادی به منظور پذیرایی، دعوت از مجری های مطرح صدا و سیما، مدعوین، ساخت کلیپ، تهیه نهار و غیره صرف می شد که این رقم در شهرستان های استان تهران حدود 30 میلیارد ریال می شد.

 پیروزان با اشاره به اینکه امسال جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز به سبک و سیاق سال های گذشته اجرا نمی شود، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد برگزاری مراسم به طور غیر متمرکز، مقرر شد آئین تجلیل از خیرین مدرسه ساز در مدارس خود خیرین و با حضور خود آنان برگزار شود.

وی گفت: در جلسه ای با حضور دکتر دانش آشتیانی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، دکتر محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دکتر فولاندوند راد، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مهندس ورناصری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران این شیوه نامه تایید و در قالب بخشنامه ای رسمی، به مدیران کل آموزش و پرورش 31 استان به منظور اجرا، ابلاغ شده است و هر استان بنا به سلیقه و ابتکار مناطق، به شکل درون مدرسه ای مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز را در مدارس خود خیرین اجرا می کنند که این بخشنامه همچنین به 21 شهرستان تابعه استان تهران نیز به منظور اجرا در مدارس خیر ساز ابلاغ شده است.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران، اذعان کرد: بر خلاف سال های گذشته که با دعوت از مجریان معروف صدا و سیما، 200 – 300 میلیون تومان در تالارهای پذیرایی شهرستان هزینه می شد، امسال، برنامه ها با کمترین هزینه و بهترین شیوه در محیط مدارس خیرساز و به وسیله خود دانش آموزان برگزار شد.

وی، با اشاره به اینکه بین اجرای جشنواره متمرکز تجلیل  از خیرین با جشنواره درون مدرسه ای تفاوت از زمین تا آسمان است؛ تاکید کرد: در شیوه جدید، برکت بی نهایت است.

وی، ویژگی شیوه نامه جدید تجلیل از خیرین مدرسه ساز را حذف سخنرانی های کسل کننده و یک طرفه مسئولان در سالن های همایش اعلام کرد و گفت: این برنامه ها گاهی به جای تجلیل، منجر به توهین به خیر نیک اندیش می شد؛ اما در شیوه متمرکز،   تریبون در اختیار خیرین قرار می گیرد و مجال صحبت کردن و طرح ایده ها و مشکلات از سوی خیرین بوجود می آید.

 همچنین خیرین در میان دانش آموزان حضور پیدا می کنند و ضمن آشنایی با معضلات و مشکلات مدرسه، یک احساس عاطفی و صمیمی تری بین خیرین و دانش آموزان برقرار می شود، که در همین راستا برخی از خیرین تعهدات جدید هم امضاء کرده اند و یا به طور مستقیم کمک های نقدی، تجهیز مدارس، تهیه البسه، کیف و کفش و ... را بر عهده گرفته و مدرسه و دانش آموزان را نونوار کرده اند که با بررسی ها و نظرسنجی های صورت گرفته، این طرح مورد استقبال خیرین قرار گرفته است.   

 

 

ارسال نظرات