امام جمعه اردکان:

باید جایگاه زن در انتخاب شغل حفظ شود

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه در انتخاب شغل باید جایگاه زن حفظ شود گفت: برخی از مشاغل در شأن زنان نیست.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۵۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و تبریک روز مادر و هفته گرامیداشت مقام زن به بیان فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت.

وی گفت: اسلام بین زن و مرد تفاوتی قائل نیست و از نظر اسلام زن در مرحله اول باید زن، همسر و مادر باشد و این وظیفه اصلی زن است و نباید فراموش شود ولی امروز متأسفانه گاهی این وظیفه بسیار مهم و سرنوشت ساز مورد حمله و هجمه قرار می گیرد و حتی گاهی به عنوان توهین تلقی می شود.

امام جمعه اردکان افزود: وقتی زن، همسر و مادر خوبی باشد و کانون خانواده را گرم نگه دارد در حال جهاد است.

وی گفت: اسلام با درس خواندن و انجام کارهای اجتماعی توسط زنان مخالف نیست بلکه با عدم رعایت حریم حجاب و عفاف و حفظ نکردن شأنیت زن مخالف است و اگر قرار است زن به سر کاری برود که در آن حجاب و عفاف او از دست برود اسلام از همان ابتدا جلو آن را می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تصریح کرد: برخی از مشاغل در شأن زنان نیست و باید شغل هایی انتخاب شود که با جایگاه بانوان جامعه جور باشد.

وی گفت: آیا رانندگی تریلر و اتوبوس و جوشکاری تانکر توسط خانم ها در شأن زنان ماست که تلویزیون هم در این مورد گزارش تهیه و پخش می کند؟!

امام جمعه اردکان گفت: ما باید از حضرت زهرا(سلام الله علیها) ساده زیستی، احترام به همسر، حفظ حریم حجاب و عفاف، تربیت فرزندان شایسته و لایق، عبادت و بندگی خداوند، دعا برای دیگران، انفاق و ایثار را بیاموزیم و در عمل به آن حضرت اقتدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای پایانی سال و تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت: اگر ما اهل عبرت باشیم گذشت سریع عمر بزرگترین عبرت است و باید تلاش کنیم همراه با نو شدن سال ما هم نو بشویم و همانگونه که تقویم کهنه را کنار می گذاریم رفتارها و اخلاق بد را کنار بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود: باید دلها را نیز تکان دهیم و از آلودگی ها پاک کنیم.

وی اظهار داشت: در این ایام به یاد نیازمندان نیز باشیم و مساجد در محلات مختلف می توانند برای کمک به نیازمندان اقدام کنند و به همسایگان نیازمند عیدی بدهند.

امام جمعه اردکان در پایان با اشاره به اعزام جوانان به اردوهای جهادی در ایام عید نوروز گفت: کسانی که علاقمند هستند در این عرصه خدمت کنند وارد میدان بشوند.

ارسال نظرات