امام جمعه زاهدان:

پاسداشت ایام نوروز دوری از تجمل گرایی و اسراف است

آیت الله سلیمانی گفت: پاسداشت ایام نوروز دوری از تجمل گرایی است و قرآن و دین اسلام از ما انتظار دارند از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنیم
کد خبر: ۸۸۳۹۷۹۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی پاک و بامیمنت است که از دامن این بانوی بزرگ امامان زاده شدند.
وی با اشاره به تقابل جبهه مقاومت با مستکبران در سال 95، افزود: سال 95 در عرصه مقاومت سالی پرکار و افتخارآمیز بود و با رشادت‌های دلاورمردان، مقاومت‌ها و پیروزی‌های بسیاری در سوریه و عراق به ثمر رسید.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه یکی از رخدادهای تلخ سال 95 رحلت آقای هاشمی رفسنجانی بود، اظهار داشت: وی عالمی کاردان و موفق در نظام بود؛ همچنین ارتحال دو شاعر گرانقدر حماسی و انقلابی و نیز حادثه تلخ پلاسکو از رخدادهای ناگوار سال 95 بود.
وی با اشاره به حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، عنوان کرد: حضور افتخارآمیز مردم در 22 بهمن حضور پرشور و شکوهمندی بود که برگ زرینی را در افتخارات ملت ایران ثبت کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه به فرارسیدن سال نو و فصل بهار اشاره کرد و ابراز داشت: نوروز یکی از پدیده های ملی و دینی ما است و ما آن را برای ملت ایران مقدس می‌دانیم.
وی ادامه داد: با دیدن بهار انسان یاد زنده شدن پس از مرگ می‌افتد؛ با آمدن نسیم بهاری آدمی به یاد قیامت و قدرت ذات اقدس ربوبی می‌افتد و زمان خوبی است تا بتوانیم آنچه را دین از ما مطالبه می‌کند در زندگی خود جریان دهیم.
امام جمعه زاهدان افزود: باید همزمان با بهار باطن، روح، قلب و جان خود را صیقل دهیم؛ انسان‌ها با ورود به سال جدید باید کینه‌ها و آلودگی‌های درون را از بین ببرند.
وی با تأکید بر دوری از اسراف در ایام نوروز، تصریح کرد: بانوان ایرانی در این نوروز باستانی از اسراف و تجمل‌گرایی پرهیز کنند؛ پاسداشت ایام نوروز دوری از تجمل گرایی بوده و قرآن و دین اسلام از ما انتظار دارند از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنیم.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: در این بهار سعی کنیم طبیعت را آلوده نکنیم به طبیعت احترام گذاشته و فرهنگ دینی را احیا کنیم.
وی در پایان با اشاره به تلاش مأموران انتظامی و امنیتی در چهارشنبه آخر سال، گفت: مسؤولان انتظامی در چهارشنبه سوری با پشتکار و تلاش‌های بسیار مانع از رخدادهای بد در استان شدند؛ فرهنگ آتش‌پرستی فرهنگ غیردینی است که در جامعه نهادینه شده است
ارسال نظرات