خبرهای داغ:
یادداشت؛

سبک زندگی فاطمه(س) را الگوی زندگیمان کنیم

حضرت فاطمه زهرا(س) و سلاله پاکش حضرت امام خمینی(ره) و روز مادر فرصتی است تا به توصیف خصایل نیکو و شخصیت آسمانی حضرت صدیقه طاهره(س) بپردازیم.
کد خبر: ۸۸۴۰۰۴۱
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیره حضرت فاطمه(س) الگویی کارآمدبرای همه مردان و زنان عالم است که امیدوارم همه ما بتوانیم از زندگی سراسر نور و رحمت این هدیه خداوندی در زندگی خود به نحو شایسته ای بهرمند شویم.

«یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا(س) است»، این جمله را رهبر فرزانه انقلاب فرمودند و همگان را به حفظ ارتباط معنوی با حضرات معصومین(ع) دعوت کردند.

سلوک و اخلاقحضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها سلوک و اخلاقی است که نمایانگر تکامل روحی شخصیتی ایشان است، بلکه اخلاق و منش و روش او میزان و ملاک و اسوه و الگو برای تمام زنان و مردان عالم در همه دوران‌هاست.

پرورش حضرت فاطمه در مکتب وحی و زندگی با سرچشمه جوشان امامت و ولایت مهم ترین عاملی است که موجب می شود ایشان به شخصیتی والا و جهانی مبدل شوند و اسوه ای حقیقی برای همه انسان ها شوند.

زن همان است که امام خمینی(ره) می­فرماید؛ مربی جامعه و پرورش دهنده زنان و مردان ارجمند، دوران دفاع مقدس، یکی از جلوه­های پرفروغ زن مسلمان ایرانی است. آن روزهای پرحماسه، شاهد زنانی است که در موشک باران شهرها ماندند؛ ولی همسران و فرزندان خود را با وجود دشواری­ها و دلبستگی­ها، به سوی جبهه­ها ترغیب و تشویق کردند؛ شاهد پرستاران سپیدپوشی است که بیمارستان­ها و پست­های امدادی را از حضور عاشقانه­شان سرشار کردند؛ شاهد مادران شهیدی است که شور و روحیه ایستادگی را در قلب مجاهدان خدا روشن نگه داشتند؛ چنان­که امام خمینی(ره) به حق فرمود: «اگر زنان شجاع و انسان­ساز از ملّت­ها گرفته شود، ملت­ها به شکست و انحطاط کشیده می­شوند».

نگاه ویژه به زن در جمهوری اسلامی موجب شده است که «در هیچ دوره­ای مانند امروز، زنان محقق، دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند و فعال در عرصه­های مختلف سیاسی و اجتماعی در کشور وجود نداشته است.» رهبر فرزانه انقلاب، با انتقاد از نگاه غلط غرب که تلاش دارد زن را از ویژگی فطری خود دور سازد و به کپی دوم مرد تبدیل کند می­فرمایند: «این نگاه، کسر شأن زنان است؛ چراکه «زن کامل» بودن در مواردی از «مرد کامل» بودن هم بالاتر و پر ارزش­تر است».

رحیم رضاخانی سعدآبادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها