خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای شهر ارومیه:

تراموای ارومیه تا پایان سال ۹۸ افتتاح می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مطالعات طرح احداث تراموای ارومیه به اتمام رسیده و سال ۹۶ کلنگ احداث آن بر زمین زده شده و سال ۹۸ راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۲۵
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین بخشایشی با اشاره به روند احداث تراموای شهری ارومیه اظهار کرد: تمامی مطالعات تراموا به اتمام رسیده است و برای اجرای این طرح فراخوان داده شده است که از میان 5 سرمایه‌گذار منتخب یک شرکت به عنوان پیمانکار انتخاب می‌شود.

وی افزود: فاز اول تراموا 10 کیلومتر است که از مسیر خیابان‌های طالقانی، مدنی، پنج راه، فرهنگیان ایثار و بلوار شهید قاسمی عبور می‌کند و سمت غرب شهر را به قسمت شرقی شهر وصل می‌کند.

بخشایشی تصریح کرد: در تراموای ارومیه از تکنولوژی کشور آلمان استفاده شده است و سرمایه اولیه 600 میلیارد تومان برآورد شده است که فاز اول از 9 اردیبهشت سال 96 شروع می‌شود و تا 3 سال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: پیشنهاد نزدیکی ایستگاه ابتدایی قطار و تراموای ارومیه در اطراف میدان خاتم انبیا به مسئولان مربوطه ارائه شده است که در صورت اجرا سبب راحتی عموم مردم می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به مسیرگشایی خیابان عطایی تا فلکه کسری گفت: پیشتر متراژهای 52 و 32 برای عرض خیابان جدید عطایی مطرح شده بود که عرض 52 متر با توجه به نتیجه کمیسیون ماده 5 و بررسی‌های انجام شده تصویب شد که این طرح نیز در 3 ماه اول سال 96 افتتاح می‌شود.

بخشایشی در مورد بودجه سال 95 ارومیه گفت: در سال 95 بودجه شهر ارومیه یک هزار و 150 میلیارد تومان بود که با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی در کشور 70 درصد این رقم محقق شد و از روش تهاتر برای حل بسیاری از مشکلات استفاده می‌شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: شهرداری ارومیه در مورد بهره‌برداری از کارخانه استحصال انرژی از زباله با سرمایه‌گذاران کشور آلمان و ترکیه وارد مذاکره شده است و با کشور کره جنوبی در مورد نیروگاه تولید برق با توان 100 مگابایت در ساعت نیز در حال مذاکره است که این مقدار برق تولیدی می‌تواند 40 درصد از برق شهر ارومیه را تامین کند.

ارسال نظرات