خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر مطرح کرد

آمادگی سپاه و بسیج برای تعامل با سایر نهادها در راستای اجرای شعار سال

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: سپاه و بسیج در سطح شهرستان نیز تمام توان خود را در کنار سایر ماموریت‌ها برای اجرای شعار سال به‌کار خواهد گرفت و آمادگی تعامل با سایر نهادها و ارگان‌ها و ادارات در راستای اجرای شعار سال را دارد.
کد خبر: ۸۸۴۱۴۳۰
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
سرهنگ داود ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تبریک سال نو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 96 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: ایشان شعارهای سال را مبنی بر نیازی که در سطح جامعه احساس می‌فرمایند با تدابیر حکیمانه‌ای که دارند، مطرح می‌کنند.

وی افزود: با بیان این شعار در ابتدای هر سال مردم و مسئولان را متوجه ضرورت‌ها و نیازهای جامعه می کنند و آنها را به تحرک و تکاپو در خصوص نیازمندی‌های جامعه وادار می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: از مسائل مهم و مشکلاتی که در وضعیت کنونی در جامعه داریم وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و موضوع بیکاری جوانان است که اکثر مردم و مسئولان به این موضوع معترف هستند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیران ادارات و نهادها با تبعیت از ولایت فقیه و به منظور اجرای فرامین مقام معظم رهبری تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق شعار سال انجام خواهند داد تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مسئله بیکاری کاهش یابد.

ابراهیمی عنوان کرد: لازمه تحقق شعار سال این است که همه مسئولین و مدیران و اقشار مختلف جامعه توان خود را برای اجرای آن متمرکز کنند.

وی با بیان اینکه اجرای شعار سال باعث کاهش مشکلات و نشاط و پویایی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: مجموعه سپاه و بسیج در سطح شهرستان نیز تمام توان خود را در کنار سایر ماموریت‌ها برای اجرای شعار سال به‌کار خواهد گرفت و آمادگی تعامل با سایر نهادها و ارگان‌ها و ادارات در راستای اجرای شعار سال را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اظهار داشت: مسئولین شهرستان برای تحقق شعار سال 96 لازم است برنامه ریزی دقیقی برای دو تولید عمده شهرستان یعنی کشمش، مبل و منبت که می‌تواند تولید و اشتغال را در سطح شهرستان افزایش دهد، داشته باشد چراکه در وضعیت کنونی به علت سوددهی کم در تولید کشمش و سایر فرآورده‌های باغات انگور و مشکلات موجود بر سر راه کارگاه‌های منبت و تولید مبل بعضاً شاهد هستیم که تولیدکنندگان این محصولات از کار خود ناامید شده و به مشاغل دیگر و کاذب روی آوردند.

وی با بیان اینکه جوانان هم علاقه ای به مشاغل پرزحمتی که سوددهی مناسبی نداشته باشد نشان نمی‌دهند، گفت: از این رو برنامه‌ریزی، تحرک، تلاش و حرکت انقلابی و دلسوزانه مسئولان و مدیران شهرستان شاهد افزایش تولید و اشتغال در زمینه این دو محصول مهم شهرستان باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از محصولات عمده کشاورزی شهرستان ملایر انگور و فرآورده های آن است اگر ما به ایجاد صنایع تبدیلی کوچک برای تولید کشمش سبزه، شیره و باسلق که از فرآوری انگور به دست می آیند، ورود کنیم موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه ما می توانیم وضعیت کشاورزان و اشتغال جوانان و تولید را در سطح شهرستان افزایش دهیم، گفت: این امر باعث امیدواری کشاورزان و علاقه جوانان به امر کشاورزی که یکی از مشاغل مهم و سودآوری است می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد: در خصوص مبل و منبت نیز کمک به تولیدکنندگان از نظر تسهیلات بانکی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و تولید بیشتر در این زمینه شود.

وی یادآور شد: در خصوص این محصولات لازم است مسئولان و مدیران شهرستان کمک به بازاریابی و فروش در سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور کنند تا حاصل دسترنج تولیدکنندگان سودآوری مناسبی برای آنها داشته باشد.

ابراهیمی ابراز داشت: در مجموع اگر جوانان ما با انرژی و علاقه وارد عرصه تولید شوند و مسئولان و مدیران نیز با روحیه انقلابی و کارآمد آنان را یاری دهند استعداد و ابتکارات جوانان شکوفا شده و اشتغال و تولید در کشور افزایش و ضعف اقتصادی و بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات