خبرهای داغ:
ویژه بهار؛

نخستین موزه تاریخی شهر میانه را بیشتر بشناسیم

نخستین موزه تاریخی میانه با بیش از ۱۲۰ قلم اشیای تاریخی متعلق به سه دوره مهم تاریخی میزبان مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۸۸۴۱۸۶۲
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی نخستین موزه تاریخی میانه با بیش از ۱۲۰ قلم اشیای تاریخی متعلق به سه دوره تاریخی واقع در طبقه همکف ساختمان شورای اسلامی شهر میانه با ۵۰۰ متر زیربنا با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مجهز به سیستم های امنیتی است که در ایام نوروز پذیرای مسافرین و بازدید کنندگان می باشد.

پیشینه و سابقه تاریخی شهرستان میانه به دهها سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و برخی نوشته ها سابقه تاریخی میانه را تا ۷۲۰ سال پیش از میلاد نیز نقل می‌کنند.

وجود کتیبه های آشوری و اورارتویی در بعضی مناطق آذربایجان و کشف آثار باستانی و مجسمه های سفالین در شهرستان میانه، قدمت تاریخی آن را به دوره های پیش از تشکیل دولت ماد می رساند.

میانه با تاریخ چند هزار ساله خود، دارای آثار و بناهایی با ارزش تاریخی و باستانی است که توجه به آن ها می تواند صنعت توریسم و گردشگری این منطقه را بیش از بیش تقویت کند، ولی بی توجهی به حفظ و نگهداری این آثار علاوه بر نابودی آثار، بلکه سبب متضرر شدن و عدم توسعه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی شده است.

میانه به عنوان بزرگترین شهرستان آذربایجان شرقی به لحاظ وسعتتا به امروز با نزدیک به ۳۰۰ اثر به ثبت رسیده پس از مرکز استان بیشترین تعداد آثار باستانی را در میان شهرستان های آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها