مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان :

خوشه سازی در بخش اشتغال از برنامه‌های مهم کمیته امداد است

خوشه سازی در بخش اشتغال و ارائه طرح‌های نو و بدیع در این بخش با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از دیگر برنامه‌های مهم امداد است .
کد خبر: ۸۸۴۱۹۴۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در دیداربا کارکنان امداد شهرستان ابهر بابیان اینکه از شاخص‌های مهم در اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت مردمی در حوزه فقرزدایی است ، گفت : نام گذاری سال نقشه راه کشور است و وظیفه ما در امداد این است که زمینه‌های لازم برای تحقق این امر را فراهم نماییم .

هدایت صفری با اشاره به اینکه دشمن درصدد است تا با ناکارآمد جلوه دادن برنامه‌های اقتصادی کشور مردم را دچار یاس و ناامیدی نماید ادامه داد : برنامه‌ریزی ما در امداد به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت باید به سمتی هدایت شود تا با زمینه‌سازی ایجاد درآمد در جامعه هدف به‌ویژه در حوزه اشتغال موجب اميد و نشاط در این خانواده‌ها را فراهم نماییم .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ترویج و توسعه سنت‌های حسنه اسلامی در حوزه انفاق ، احسان و نیکوکاری از برنامه‌های مهم این نهاد در جامعه است ادامه داد: زمینه‌های بسیار مساعدی در استان در این بخش وجود دارد و همت ما باید براین اصل باشد که با حرکت جمعی و مسئولانه این بستر را در استان افزایش دهیم .

صفری توسعه مشارکت‌های مردمی باهدف جذب منابع موردنیاز برای ارائه خدمات اثربخش به جامعه هدف را از برنامه‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود : طی سال 95با این رویکرد 85 میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری‌شده که در این سرفصل از رشد 49درصدی برخوردار بوده است .

وی رویکرد کمیته امداد در توسعه مشارکت‌های مردمی را از مؤلفه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : با استفاده از ظرفیت مردمی و مشارکت خیران در برنامه‌های فقرزدایی امداد تولید خدمت انجام‌شده و نیاز به خدمت اثربخش تبدیل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه در سال 96 توسعه فعالیت‌های امداد در بخش‌های اشتغال و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های مهم این نهاد است ادامه داد: خوشه سازی در بخش اشتغال و ارائه طرح‌های نو و بدیع در این بخش با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از دیگر برنامه‌های مهم امداد است .

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان ابهر در حوزه اشتغال به‌ویژه در شهر هیدج الگوسازی در این حوزه را در این شهر مورد تأکید قرارداد و گفت: توانمندسازی خانواده‌ها در این شهر و ایجاد شهر بدون مددجو به‌عنوان یک برنامه مهم در اولویت برنامه‌های امداد شهرستان قرار گیرد.

ارسال نظرات