امید بخشی جوان جهادگر به دختر شهیدی که در مخروبه زندگی می کرد

بسیج سازندگی دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با همت جهادی خود به یاری دختر شهید شتافت.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۴۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران واقع شده که با وجود همه ظرفیت های سیاسی، اجتماعی، معدنی، گردشگری و موارد دیگر هنوز بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز خانواده هایی هستند که از حداقل امکانات زندگی محروم  هستند و اما بسیج سازندگی دانشجویی، دانش آموزی در قالب اردوهای جهادی تاکنون به خوبی توانسته در بسیاری از موارد محرومیت زدایی کند.

شهرستان باشت نیز یکی از شهرستانهای این استان است که در 70 کیلومتری مرکز این استان واقع شده است که هنوز حتی در مرکز شهر خانواده هایی هستند که بسیار محروم هستند که به یک نمونه آن در زیر اشاره می کنیم.

در بهمن ماه سال 95 یکی از این محرومیت ها توسط  سایت های محلی منتشر شد و خبر از دختر شهیدی دادند که با چهار فرزند خردسالش و با شوهری نابینا در مخروبه ای زندگی می کنند.

بعد از انتشار این خبر مسئولان حتی استاندار نیز در در رسانه ها خبر از دستور وی برای بررسی مشکلات آنها دادند اما خبری نشد و تنها بسیج سازندگی دانشجویی با بررسی و حضور در این خانه مشکلات آنها را بررسی کرد و کارهایی نیز انجام داده است.

در این رابطه معاون بسیج سازندگی دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: وقتی خبر این خانواده شهید را  دیدم که با این وضعیت اسفناک و این مشکلات زندگی می کنند احساس تکلیف کردیم که در حد توان به این خانواده کمکی شود.

مالک انوری پور افزود: بعد از سرکشی و بررسی مشکلات این خانواده بعد از انتشار این خبر کمک هایی نیز به آنها انجام دادیم و در چهارم عید نوروز امسال گروه جهادی دانشجویی کار خدمن رسانی را شروع کردند که تاکنون ساخت و تکمیل سرویس بهداشتی و حمام برق کاری تمام اتاقها، رنگ کاری خانه، پلاستر دیوار خانه. ساخت درب حیاط انجام شده است.

 

وی ادامه داد: هدف بسیج سازندگی خدمت رسانی به محرومین و کوخ نشینان هست و این نهاد انقلابی آمادگی دارد در هر نقطه ای از استان مشکلی مشاهده شود به یاری آنها بشتابد.

معاون بسیج سازندگی دانتشجویی تصریح کرد: به همین منظور این نهاد مجموعه ای به نام خیرین جهاد دانشجویی امیرالمومنین تشکیل دادیم که باشناسایی چنین خانواده هایی ماهیانه از این خانواده ها سرکشی می شود و مشکلات مالی آنها بررسی شده و مشاوره ای پزشکی  و کمک های دیگر در حد توان به آنها می شود.

انوری پور تاکید کرد: تاکنون هیچ نهادی در این حوزه کمکی نکرده و امیدوارم باین ادارات که ظرفیت کمک کردن را دارند وارد عمل بشوند و به داد محرومین برسند.

 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات