خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی:

حاشیه نشینی اطراف شهرها بازتاب نابرابری اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، در بازدید از مددجویان تحت پوشش ساکن حاشیه شهر تبریز، حاشیه نشینی در اطراف شهرها را بازتابی از نابرابری های اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۸۱
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی گفت: عوامل متعددی موجب شده عده ای در جامعه روز به روز ثروتمندتر و برخی دیگر هر روز فقیرتر گردند.

وی افزود جریان خودبخودی توسعه و پیشرفت اجتماعی در طول سالیان گذشته منجر به افزایش نابرابری ها در جامعه شده و اغنیا را غنی تر و فقرا را فقیرتر کرده است.

کلامی با تاکید اینکه برای برقراری عدالت و کاهش نابرابری ها باید در نظام برنامه ریزی کشور تغییرات اساسی ایجاد شود بیان داشت: حاکمیت مسئول این برنامه ریزی بوده و دولت وظیفه کمک و حمایت بیشتر از قشر محروم جامعه و ایجاد زمینه ای که فقرا بتوانند خود را به سطح استاندارد برسانند، بر عهده دارد.

وی سکونت در حاشیه شهر ها را یکی از نمودهای بارز نابرابری اجتماعی خواند و اضافه کرد: متاسفانه حاشیه شهرها همواره مورد بی مهری بوده و از داشتن حداقل امکانات آموزشی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی محروم می باشند نتیجه چنین فرآیند رشد شکاف و نابرابری است.

کلامی اظهار داشت هدف نهایی برنامه ریزی باید ایجاد برابری و عدالت باشد وجود نابرابری در برخورداری از دستاوردهای توسعه اجتماعی منجر به نارضایتی می شود، برای اینکه تمام اقشار جامعه از مواهب توسعه بهره مند شوند باید برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار