خبرهای داغ:

ثبت‌نام ۲۰ نفر به ازای هر صندلی در شورای شهر جهرم

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به ثبت‌نام ۹۶۳ نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان اظهار داشت: به ازای هر صندلی در شورای شهر جهرم ۲۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۲۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
علیرضا صحراییاندر نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک عید باستانی نوروز اظهار داشت: در هفت روز ثبت‌نام ۹۶۳ نفر برای شورای شهر و روستاهای این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۳۷ نفر برای شوراهای شهر جهرم، ۱۹ نفر شهر باب انار، ۱۹ نفر شهر خاوران، ۱۸ نفر شهر قطب‌آباد و ۱۲ نفر شهر دوزه ثبت‌نام کرده‌اند.

صحراییان گفت: تعداد کل داوطلبان زن ۶۸ نفر و مرد ۸۹۵ نفر است.

فرماندار ویژه جهرم بیان داشت: ازنظر مدرک تحصیلی مردان در شهر جهرم شش نفر دارای مدرک دکترا، یک نفر حوزوی، ۵۳ نفر فوق‌لیسانس، ۷۶ نفر لیسانس و یک نفر نیز هم دارای تحصیلات حوزوی و هم لیسانس بوده و در شهر جهرم بانوان ۱۰ نفر فوق‌لیسانس و ۱۱ نفر لیسانس هستند.

معاون استاندار فارس گفت: ۲۰۵ نفر در حوزه شهری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ نفر زن و ۱۸۰ نفر مرد را شامل می‌شوند.

صحراییان بیان داشت: در بخش خفر ۳۰۱ نفر، در بخش مرکزی ۱۷۶ نفر، در بخش سیمکان ۱۹۷ نفر و در بخش کردیان ۸۴ نفر اقدام به ثبت‌نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس قانون و برنامه زمان‌بندی انتخابات در پایان هرروز صورت اسامی و مشخصات داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر و برای روستاها افراد مظنون به داشتن یکی از این موارد در ماده 29 قانون انتخابات به‌منظور بررسی سوابق به مراجع قانونی ارسال‌شده که پس از وصول پاسخ (حداکثر ظرف 10 روز از تاریخ وصول هر استعلام توسط مراجع قانونی) جلسه هیات اجرایی برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تشکیل و صورت‌جلسات مربوطه به هیات‌نظارت شهرستان ارسال می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: آخرین‌مهلت بررسی سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی 16 فروردین‌ماه جاری و آخرین‌مهلت هیات‌اجرایی برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان 23 این ماه است.

وی ادامه داغد: آخرین‌مهلت ارسال نظریه هیات‌نظارت شهرستان در مورد داوطلبان به فرماندار اول اردیبهشت‌ماه و دوم این ماه مراتب تائید یا رد صلاحیت توسط فرماندار به تمام داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

فرماندار جهرم گفت: داوطلبانی که توسط هیات‌اجرایی یا هیات‌نظارت این شهرستان رد صلاحیت می‌شوند چهار روز فرصت شکایت دارند که شکایت‌ها برای رسیدگی هیات‌نظارت استان به این هیات یا هیات‌اجرایی شهرستان تسلیم می‌شود. هیات نظارت استان فرصت ده روزه برای رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها