امام جمعه موقت اصلاندوز:

قدردانی از حضور مردم در تشییع و تدفین پیکر شهید"نیکنام مهرآوران"

امام جمعه موقت اصلاندوز از حضور پرشکوه و بی نظیر مردم شهرستان پارس اباد در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید نیکنام مهرآوران قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۷۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار،حجت الاسلام آشنایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با اشاره به فرارسیدن 13 فروردین روز طبیعت با بیان اینکه در چنین روزی همه به دامن طبیعت می روند و از این نعمت الهی استفاده می کنند اظهار کرد:مردم در روز سیزده فروردین ضمن لذت بردن از زیبایی های طبیعت، محیط زیست و طبیعت را تخریب نکنند و مراقب باشند.

وی احترام به طبیعت را یکی از ویژگی‌های دین مبین اسلام دانست و خاطرنشان کرد:ما در قبال طبیعت نیز مسئولیت داریم و صدمه زدن به هر چیزی که خداوند خلق کرده گناه محسوب می شود.

امام جمعه موقت اصلاندوز ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی، 12 فروردین را یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی و به عنوان روز تجلی اراده ملت ایران یاد کرد و گفت: مردم ولایتمدار ایران با پیروی از رهنمودهای حکیمانه و خردمندانه امام خمینی (ره) برای همیشه ریشه کفر، فساد و نظام سلطنتی را برچیده و جمهوریت را با رای مستقیم خود انتخاب کردند.

حجت الاسلام آشنایی در ادامه به مسایل اجتماعی و فرهنگی بین خانواده ها اشاره کرد و گفت:تقویت حس هم نوع دوستی، ترویج مکارم اخلاقی و باورهای دینی از جمله اموری است که انتظار می رود خانواده ها در این خصوص احساس مسئوولیت کنند.

وی چگونگی شیوه صحیح معاشرت در خانواده ها بیان کرد و گفت:خانواده‌ها نسبت به هم اظهار محبت و عشق داشته باشند و مردان و زنان باید در معاشرت با هم از ائمه اطهار الگو گیرند.

خطیب جمعه اصلاندوز در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام به تبیین سیره زندگی و احادیث امام علی النقی(ع) پرداخت و از نمازگزاران خواست در مراسم سوگواری آنحضرت که امشب بعد از نماز و مغرب و عشا برگزار می شود شرکت کنند.

امام جمعه موقت اصلاندوز به خواندن زیارت جامعه کبیره در امشب و فردا تاکید کرد و گفت:این زیارت از مشهورترین، برترین و شناخته شده‌ترین زیارات ائمه علیهم السلام است. شیعیان نسبت به خواندن آن به‌خصوص روزهای جمعه توجه خاصی دارند. امام هادی علیه السلام در این زیارت شاخصه‌ها و پایه‌های اصلی شیعه را بیان فرمودند.

حجت الاسلام آشنایی در پایان از حضور پرشکوه و بی نظیر مردم شهرستان پارس اباد و اصلاندوز و مناطق همجوار در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید نیکنام مهرآوران تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز نیز به جهت برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت این شهید والامقام در مسجد جامع این شهر قدردانی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار