معاون استاندار اردبیل:

«تولید و اشتغال» اولویت اصلی ما در سال 96 است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل «تولید و اشتغال» را اولویت اصلی سال 96 دانست،گفت: اقتصاد مقاومتی یک اصل اساسی است و «اقدام و عمل» هم یک راهبرد همیشگی است.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۳۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،اقبال عباسی در دیدار نوروزی اعضای شورای اداری استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان مطلب بالا افزود: در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و اقتصاد مقاومتی 250 واحد راکد و نیمه راکد با اعطای بیش از 250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط دولت تدبیر و امید در استان فعال شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 28 جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و 56 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است، یادآوری کرد: در سال 95 در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در جهت فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی استان و توسعه تعاونی های تولیدی و تثبیت و‌ ارتقای بهره وری واحدهای تولیدی و‌خدماتی در استان گام های موفقی برداشته شده است.

عباسی همچنین به تثبیت بیش از 3 هزار شغل و ایجاد 500 شغل جدید در این راستا اشاره کرد.

وی از صدور 324 فقره مجوز با سرمایه گذاری 3397 میلیارد تومان و با اشتغال زایی 6040 نفر در طول دولت تدبیر و امید خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته با سرمایه گذاری 473 میلیارد تومان برای 1975 نفر اشتغال ایجاد شد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استاندار اردبیل به برخی طرح های مهم استان اشاره کرد و گفت: پایاب خداآفرین (که روزانه بیش از یک میلیارد تومان در آن هزینه می شود)، نیروگاه سیکل ترکیبی( با سرمایه گذاری 350 میلیون یوروی )، شش نیروگاه CHP با سرمایه گذاری بخش خصوصی، کشتارگاه صنعتی مرغ مدرن و‌با استانداردهای جهانی، کارخانه فرنج فرایز،شیرآلات قهرمان، نساجی ستاره، پهنه های معدنی(ورود به مرحله اکتشاف)، تعاونی های تولیدی روستاهایی (بخصوص تعاونی های فعال در کاشت محصولات با ارزش افزوده بیشتر نظیر زعفران، پسته، برنج) با تسهیلات کم بهره( 4 درصدی) و کامیون سازی از جمله طرح های مهم استان هستند که بجد درحال اجرا و پیگیری ویژه می باشند.

وی بخشودگی های جرائم مالیاتی، ارائه مهلت برای پرداخت بدهی های معوق و بخشودگی، استمهال بدهی های تامین اجتماعی و مساعدت به متقاضیان تسهیلات بانکی باالزام بانک های عامل به قبول طرح و زمین محل طرح به عنوان وثیقه را از جمله مساعدت های دولت در قالب اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

عباسی همچنین با اشاره به اینکه امسال برنامه های ما در حوزه اقتصادی در چهار بخش کشاورزی، صنعتی، خدماتی و اشتغال خانگی پیش خواهد رفت، افزود: در راستای شعار سال و برای بررسی موانع تولید و اشتغال استان در نظر داریم در روزهای آغازین سال، جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برگزار کنیم.

وی همچنین با ارایه گزارشی از وضعیت پروژه های عمرانی استان گفت: از 1900پروژه عمرانی با هزینه کرد 1500 میلیارد تومان ، 700 پروژه در سال گذشته افتتاح و مابقی هم در دست اقدام است.

ارسال نظرات