خبرهای داغ:

نخستین عقد در جوار شهدای سراب برگزار شد

عروس سرابی و داماد خویی مراسم ساده عقد خود را در آستان امامزاده بزرگ سراب و جوارشهدا برگزار کردند.
کد خبر: ۸۸۴۳۴۵۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام گوهری در این مراسم اظهار داشت: گاه می بینیم که مراسم عقد در زیردریایی و یا هواپیما و…برگزار می شود که هیچ تاثیری در زندگی افراد ندارد.

وی افزود: ما در ابتدای سال هستیم و اگر می خواهیم زندگی و سال خوبی داشته باشیم باید آموزه های دینی همچون صدقه و صله رحم را فراموش نکنیم و آغاز زندگی در جوار شهدا و امامزادگان قطعا تاثیر مثبتی در زندگی ایفا خواهد کرد.

حجت الاسلام گوهری خاطرنشان کرد: در علم مهندسی قرینه سازی زیبایی را به وجود می آورد که بهترین قرینه در عالم سنت ازدواج و قرین شدن دو نفر هست.

این زوج که مراسم عقد خود را با سادگی برگزار کردند در گفتگو با خبرنگار ما هدف از این نوع برگزاری را ترویج زندگی ساده توام با معنویت عنوان کردند.

داماد این مراسم در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا فکر می کرد روزی مراسم عقدش در امامزاده برگزار شود اظهار داشت: در مورد امامزاده فکر نمی کردم ولی برگزاری مراسم عقدم را در جوار شهدا و شهدای گمنام برنامه ریزی کرده بودم.

وی ازدواج ساده، از مراسم عقد تا مراسم عروسی و مهریه ۱۴ سکه به نیت ۱۴ معصوم، در زندگی خود و همسرش را از الطاف الهی عنوان کرد.

این جوان همچنین در پایان توصیه کرد: پدر و مادرها زندگی ها را سخت نگیرند تا جوانان ترسی از ازدواج نداشته و زندگی خود را با سادگی و توام با معنویت آغاز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها