عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان زنجان:

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی توسعه بخش مردمی این نهاد است

کد خبر: ۸۸۴۳۹۲۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان زنجان در دیدار خود با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در این نهاد به‌ویژه در حوزه توانمندسازی و با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: سال 96 سال ایجاد اشتغال و افزایش تولید در بخش‌های مختلف است که تحقق این امر نیازمند همت همگانی تمامی دستگاه‌های استان است .

علی وقفچی اظهار داشت: اقدامات انجام‌شده در حوزه اشتغال‌زایی کمیته امداد بسیار اثربخش و قابل‌تقدیر است .

وی با اشاره به ضرورت توسعه مشارکت‌های مردمی ،تصریح کرد: توسعه مشارکتهای مردمی با ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت خیران سبب می‌شود تا عزت‌نفس و کرامت انسانی این گروه در جامعه حفظ شود .

عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان زنجان تاکید کرد: حفظ عزت نفس افراد در ارائه کمک های مردمی و کمک به ایجاد اشتغال مددجویان می تواند آنها را توانمند سازد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه ها در امر اشتغال و افزایش تولید وارد عمل شوند خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اقدام در سال اقتصاد مقاومتی و مصداق بارز آن افزایش حضور مردم در فرآیند خدمت است.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز با اشاره به ایجاد 2 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در طی سال گذشته اظهار کرد: در سال 95 می‌بایست یک هزار و 930و طرح اشتغال برای مددجویان ایجاد می‌شد که با برنامه‌ریزی و فعالیت انجام‌شده و همراهی خیران و بانک‌ها این تعداد در پایان سال به بیش از2000طرح اشتغال رسید

وی توسعه بخش مردمی کمیته امداد را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این نهاد دانست و خاطرنشان کرد:یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی توسعه بخش مردمی این نهاد است که استان زنجان با این رویکرد در سال 95 بیش از 119 درصد تحقق برنامه ابلاغی حوزه مرکزی در این بخش را داشته است .

صفری با بیان اینکه بیش از 20 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، ابراز کرد:17هزار سالمند ، 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 3هزار و 700 دانش‌آموز و دانشجو و 659 بیمار صعب‌العلاج و خاص و سرطانی از خدمات این نهاد در طول استفاده می‌کنند که بیشترین خدمات ارائه‌شده در کمیته امداد باهدف خوداتکایی ، خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های رفاهی و خدماتی در مناطق مختلف استان از برنامه‌های مهم این نهاد در سال 96 است، عنوان کرد: پرورش گیاهان دارویی ، اجرای طرح پنل های خورشیدی برای تولیدبرق ، کشت و پرورش گل سرخ از دیگر طرح‌های مدنظر است که در مناطق مختلف استان و با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه انجام می شود.

صفری یکی دیگر از برنامه‌های مهم کمیته امداد را توجه به ارتقاء ابعاد معنوی وایمانی خانواده‌های زیرپوشش اعلام کرد و افزود : با این نگاه و برنامه‌ریزی انجام‌شده در این بخش در سال 95 تعداد 2هزار و500 نفر از مددجویان به مشهد مقدس و 322 نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

ارسال نظرات