مدرس حوزه علمیه اهل سنت احمدیه:
حیدرنژاد، مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت احمدیه گمیشان گفت: منظور از تقریب مذاهب اسلامی نیز اینگونه است که در آن اتحاد و انسجام بر امور دیگر در اولویت قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۷۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، آخوند قربان قلی حیدر نژاد، مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت احمدیه گمیشان، گفت: ضروری است کشورهای مسلمان ابتدا گرد هم آیند و مسئله تقریب را به عنوان مسئله ای اساسی برای خودشان باور کرده و آنرا مبنای سیاست های عمومی و فردی خویش قرار دهند.

وی افزود: محکوم کردن کارهای افراطی و جلوگیری از اعمال غیر انسانی برخی از گروه های افراطی باید در بلاد اسلامی اجرایی شود.

این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با اذعان بر اینکه اتکا به اشترکات اسلامی عامل اصلی در همگرایی پیروان مذاهب اسلامی به یکدیگر است، گفت: مسلمانان باید با اتخاذ انسجام اسلامی اختلافات را که مایه شرمندگی است به حساب اختلاف درون مذاهب اسلامی بگذارند و فقط به عوامل وحدت بیندیشند.

وی، ادامه داد: چهار فرقه اهل سنت از نظر فقهی و کلامی با هم اختلاف دارند؛ ولی با تحمل یکدیگر آن اختلاف را درون مذهب حساب می کنند و می گویند جنبه اجتهادی دارد.

به گفته حیدرنژاد  منظور از تقریب مذاهب اسلامی نیز اینگونه است که در آن اتحاد و انسجام بر امور دیگر در اولویت قرار می گیرد.

مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت احمدیه گمیشان با تاکید بر اینکه موارد اختلافی بین مذاهب اسلامی بسیار اندک است، تصریح کرد: مسلمین باید یکدیگر را قبول کنند؛ زیرا همه مذاهب اسلامی در بسیاری موارد اصولی و اساسی اشتراک دارند و موارد اختلافی بسیار جزئی است.

وی، افزود: امروزه اهمیت بحث تقریب بر کسی پوشیده نیست و ملل اسلامی با استفاده از این امر مقدس که سفارش اکید خداوند و نبی مکرم اسلام (ص) است حول محورهای مشترک اجتماع کنند.

به گفته آخوند حیدرنژاد؛ هر مسلمانی با اعتقاد صحیح اسلامی و داشتن مذهب خاص خود می تواند در ساختن امت واحده اسلامی نقش پر رنگی را ایفا نماید.
ارسال نظرات