فرشته روح افزا در گفتگو با «بسیج»:

سند2030 مصداق نفوذ فرهنگی است

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: ارائه نوع آموزش ها، کنترل های آموزشی و کتب آموزشی طبق سند2030 همه این مسائل پروژه نفوذ بوده و حقیقت آن، نفوذ در لایه های داخلی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی ماست.
کد خبر: ۸۸۴۴۳۷۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

2030 پروژه کامل نفوذ فرهنگی است/ این سند استقلال علمی و اجتماعی کشور را خدشه دار می کنددکتر فرشته روح افزا عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با سند2030 اظهار داشت: سند 2030 سند توسعه پایدار است که قرارداد آن در نیویورک بسته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه پایدار 17بند دارد که در زمینه های مختلف مانند حوزه زنان ، محیط زیست، ژنتیک، آموزش و غیره برنامه ریزی شده افزود: بند شماره 4 آن آموزش است که برای آن برنامه جامع عمل نوشته شده است. اگر اسناد توسعه پایدار را بپذیریم مشکلات زیادی ایجاد می شود. درحالیکه اگر آن را اجرایی نکنیم هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

روح افزا خاطر نشان کرد: ما سند تحول بنیادین و سند مهندسی فرهنگی و اسناد بالادستی را داریم ضمن اینکه قانون اساسی همه چیز را مشخص کرده است و ما چیزی کم نداریم که بخواهیم از سازمان های بین المللی استفاده کنیم. این اسناد چیز برتری به ما نمی دهد که ما از دنیا عقب بیفتیم این سند هیچ منفعتی برای کشورمان ندارد.


*طبق 2030 ارائه آمار کلاس های درس به سازمان های بین المللی الزامی است!

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه طبق این برنامه باید تعداد مدارس و کلاس های درس ما باید به سازمان های بین المللی یونیسف و یونسکو گزارش شود گفت: چرا مسئولان متوجه این قضیه نیستند؟ به چه دلیل باید نوع آموزش کشورمان را به سیستم آنها پیاده و اجرایی کنیم؟ درحالیکه این سند نه تعهد بین المللی دارد نه کار علمی برحسته جهانی است.


*ارائه گزارشات داخلی کشور به سازمان های بین المللی کاری سفیهانه است

دکتر روح افزا تصریح کرد: ما یک برنامه توسعه پایدار داریم و یک برنامه توسعه هزاره که توسعه هزاره در کشور ما اجرا شده اما برنامه عمل آن به پیشرفتگی و جزئی بودن توسعه پایدار نمی رسد. طبق سند2030 باید تا 15 سال آینده گزارشات کشورمان به سازمان های بین المللی داده شود. سفیهانه ترین کاری که ممکن است یک کشور انجام دهد این است که متعهد به ارائه گزارشات داخلی کشورش شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ارائه این گزارشات به سازمان های بین المللی هجمه های فرهنگی و اقتصادی ایجاد خواهد کرد. سازمان های بین المللی ابزاری برای اجرایی شدن دستورات آمریکا و انگیلس و اسرائیل است. باید اذعان کرد که یونیسف و یونسکو هیچ وقت منفعتی برای ما نداشته اند و همیشه آمار و اطلاعات ما را گرفته اند.


*هنوز برنامه جامعی برای سند تحول بنیادین نوشته نشده است

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه دانشمندان و متعهدین ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نوشتند تصریح کرد: هنوز هیچ برنامه جامعی برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشته نشده است درحالیکه الان برای سند 2030 برنامه جامع نوشته شده و باید تعداد مدارس و کلاس هایمان را گزارش دهیم.


*سند2030 پروژه کامل نفوذ فرهنگی در کشور

دکتر روح افزا مطرح کرد: ارائه نوع آموزش ها، کنترل های آموزشی و کتب آموزشی طبق سند2030 همه این مسائل پروژه نفوذ بوده و حقیقت آن، نفوذ در لایه های داخلی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی ماست.

وی افزود: جالب این است که در تمام بندهای برنامه توسعه پایدار اطلاعات ما را می خواهند، هیچ اعتمادی به برنامه ریزی آنها نیست؛ اینها اطلاعات ما را با سازمان های امنیتی آمریکا رد و بدل می کنند ما دانشمندان بسیار زیادی داریم که بتوانند برنامه ریزی کنند ما استقلال داریم و منابع روز را هم در دسترس داریم و یکی از آگاه ترین کشورها هستیم. سند 2030 استقلال علمی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان بیان داشت: چه ضرورتی دارد به 17 بند این برنامه که هر بند آن تهاجم برای ماست متعهد شویم؟ این نشان دهنده بی فکری است. ما در سیاست منطقه به خاطر اقتدارمان دست غرب را از پشت بسته ایم. ما نیازی به برنامه عمل نداریم.


*طبق سند2030 باید تمامی فرقه ها را به رسمیت بشناسیم

فرشته روح افزا با اشاره به تهدیدات سند 2030 در لایه های پنهان آن اظهار داشت: وقتی به لایه های پنهان سند2030 وارد می شویم ما باید همه فرقه ها را به رسمیت بشناسیم. ممکن است یک فرقه تحت عرفان های کاذب ایجاد و ما را مجبور به پذیرفتن آن کنند حتی این تهدید نیز وجود دارد که بحث همجنس گرایان را فرقه معرفی کنند و ما هم طبق این سند آن را بپذیریم این سند خیلی از مسائل فرهنگی ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی در پایان عنوان کرد: چه الزامی دارد که ما این سند را بپذیریم؟ مگر ما مشکل کمبود فرقه در کشور داریم؟ باید مشخص شود الزاماتی که مسئولان ما در این زمینه احساس می کنند چیست. برخی می گویند این سند خوب است؛ درصورتیکه کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بند بند برنامه جامع را بررسی و خیلی از تهاجمات و تهدیدات آن را احصا کرده اند.


ارسال نظرات