در نخستین جلسه کارگروه پلاسما لیزر در سال 96 مطرح شد؛

راه‌اندازی نمایندگی شرکت بهاران سبز کیش با همکاری بسیج علمی لرستان

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: پنجمین نمایندگی شرکت بهاران سبز کیش در لرستان طی سه‌ماهه نخست سال جاری با همکاری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۴۸۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، نخستین جلسه کارگروه پلاسما لیزر در سال 96 با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

در این جلسه مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری جلسه‌ای با شرکت بهاران سبز کیش که درزمینهٔ لیزر و هوافضا فعالیت می‌کند، برگزار شد، اظهار داشت: این شرکت به دنبال ایجاد نمایندگی در استان‌های مختلف به‌ویژه در لرستان است و بنا شد نمایندگی این شرکت را در لرستان طی سه‌ماهه نخست سال جاری راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: بنا داریم مرکز نسبتاً قوی را با توجه به استعدادهایی که در استان داریم و با استفاده از ظرفیت خوب تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه لرستان ایجاد کنیم که در این راستا جذب نیروی متخصص و متعهد نیز انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با اشاره به اینکه شناسایی استعدادهای متخصص و متعهد به انقلاب از اولویت‌های ما است، بیان کرد: در درجه نخست لرستانی بودن و متخصص بودن افراد به‌ویژه نیروی لیزر و اپتیک مدنظر است و بعد از انتخاب افراد، آموزش تخصصی این نیروها صورت می‌گیرد.
وی بابیان اینکه بنا است خط تولید لیزر سه ژول را در لرستان راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: کارگاه تولید لیزر سه ژول را در لرستان راه‌اندازی می‌کنیم و پروژه‌های امکان‌سنجی، تئوری، دانش‌بنیان و …مباحثی است که مطرح می‌شود و بنا است در قالب یک برنامه 5 ساله پیش رویم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: چیزی که در حوزه پلاسما لیزر مهم است، این است اطلاعات کاملی از نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها در داخل و خارج از کشور شناسایی شود که این موضوع در سال 95 تا حدودی انجام‌شده و در سال 96 بایستی این سند راهبردی بهینه شود و مطالب علمی، نیروی انسانی توانمند، مراکز تحقیقاتی و … مورد شناسایی دقیق‌تری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بعد از مشخص شدن توانمندی‌ها، هر نیازمندی که کشور داشته باشد از کانال ما عبور می‌کند و خیلی سریع می‌توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

رحیمی در رابطه با فعالیت‌های سال 96 این سازمان خاطرنشان کرد: در سال 95، 5 شرکت دانش‌محور جهت تأسیس برای سازمان بسیج علمی در نظر گرفته‌ایم که در سال 96 محقق می‌شود و به پنج شرکت دانش‌بنیان تبدیل شود و یکی از این شرکت‌ها می‌تواند درزمینهٔ پلاسما و لیزر باشد و از این کارگروه نیز انتظار دارم شرکت دانش‌محور آیرو پلاسما را تشکیل دهند چراکه در لرستان پروژه‌های مشترک بین هوافضا و پلاسما خوبی توسط مخترعان انجام‌شده است.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان با تأکید بر نیاز تعامل با دانشگاه‌ها درزمینهٔ های پژوهشی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با دانشگاه مادر استان تفاهم‌نامه‌ای داشته و درزمینهٔ پلاسما و لیزر فعالیت‌های مشترکی را داشته باشیم.
در پایان این جلسه نیز دکتر آزاده برجسته، مسئول مرکز پلاسما لیزر بسیج علمی لرستان در رابطه با طراحی و ساخت فیلترهای پلاسمایی تهویه هوا موضوعاتی را مطرح کرده و با اعضای کارگروه به تبادل اطلاعات پرداختند.

در پایان دکتر آزاده برجسته، مسئول مرکز پلاسما لیزر بسیج علمی لرستان در رابطه با طراحی و ساخت فیلترهای پلاسمایی تهویه هوا موضوعاتی را مطرح کرده و با اعضای کارگروه به تبادل اطلاعات پرداختند.

 

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات