وضعیت بیمارستان تامین اجتماعی مطلوب نیست/لزوم جذب پزشک متخصص

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: وضعیت خدمات دهی بیمارستان تامین اجتماعی برابر با انتظارات و فعالیت های اقتصادی تامین اجتماعی در استان هرمزگان نیست.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۱۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
به گزارش خیرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، صالح دریانورد در گفتگو با مهر در مورد وضعیت خدمات دهی تامین اجتماعی در استان هرمزگان، بیان داشت: تامین اجتماعی با یک بیمارستان با ۳۰۰ تخت بلاستفاده و بدون بهره گیری مناسب از آن در استان فعالیت می کند، متاسفانه این بیمارستان از نبود متخصص و امکانات مناسب رنج می برد.

وی با بیان این نکته که این بیمارستان با کماکان با تمام کمبودها در استان فعال است، بیان داشت: انتظار می رود تامین اجتماعی که به لحاظ مالی قدرت زیادی در کشور دارد باید نسبت به تامین و تجهیز امکانات در بیمارستان تامین اجتماعی واقع در شهر بندرعباس اقدام کند. حتی قرار شد برای حل مشکل پزشک در تامین اجتماعی استان، پزشکان طرحی دانشگاه علوم پزشکی افزایش یابد و در بیمارستان تامین اجتماعی فعالیت کنند.

دریانورد عنوان کرد: حتی علیرغم اینکه به سختی توانستیم مجوز تجهیز بیمارستان تامین اجتماعی هرمزگان را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بگیریم ولی متاسفانه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمانهای توسعه گرا در استان هرمزگان شناسایی شده و برای نقش آفرینی آنها در توسعه استان برنامه ریزی شده است تا بهره مندی مردم و شهرهایی که این سازمانها در آن مستقر هستند افزایش یابد.

به گفته دریانورد، سازمان شستا ۳۰ شرکت و ۷ هلدینگ فعال در کشور دارد که حدود ۴۰ درصد توزیع داروی کشور توسط شرکتهای زیر مجموعه شستا انجام می شود. همچنین ۴۰ درصد سرمایه گذاری شستا در سیمان کشور بوده است، ۱۳ درصد بازار پایه و ۷۰ درصد ترابری ریلی کشور در اختیار شرکت های زیر مجموعه شستا است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان نیز حدود ۴۹ درصد سهام ستاره خلیج فارس قبل از بهره برداری در اختیار سازمان تامین اجتماعی است، همچنین 70درصد سهم نفت پاسارگاد، ۳۰ درصد سهام پالایشگاه نفت بندرعباس، ۵۰درصد پالایشگاه نفت لاوان و ۳۰ درصد شرکت میناب رود هم در اختیار تامین اجتماعی است. این در حالی است که بهره مندی مردم و شهرها از این ظرفیت ناچیز و حتی هیچ بهره ایی از ظرفیت های اشتغال و خدمات درمانی تامین اجتماعی نمی برند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان ابرازداشت: طبق بررسی و استفاده از تجربیات استانهای دیگر، هرمزگان را به شش قسمت تقسیم بندی کردیم و در جلسات آتی اقتصاد مقاومتی متولیان سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه شستا فعال در استان هرمزگان دعوت خواهند شد و این برنامه ها اعلام خواهد شد و طی تفاهم نامه ای سعی می شود تا سهم این سازمانها در خدمات دهی به مردم استان افزایش یابد. و باید در توانمند سازی جوامع محلی فعال باشند.

وی با تاکید بر افزایش سهم سازمان های حمایتی در استان هرمزگان بیان داشت: باید از ظرفیت بنگاههای سازمان گرا و اقتصادی در استان هرمزگان بهره گرفته شود. در هرمزگان شاهد تنوع شغلی فراوان هستیم، حتی مشاغلی در استان وجود دارد که در هیچ استانی وجود ندارد.

ارسال نظرات