برگزاری دهمین همایش تجلیل از خیرین مدرسه سازومدرسه یار در ماهنشان

دهمین همایش تجلیل از خیرین مدرسه سازومدرسه یارشهرستان ماهنشان برگزارشد.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۶۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهرستان ماهنشان در دهمین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یاراین شهرستانگفت: انسان خیّر تمام وجودش، نگاهش، جانش، قلمش، فکرش در اختیار و در خدمت به مردم است.

حجت الاسلام زاهدی پور افزود: انسان های خیر در مرحله ایمان، یک پله بالاتر از مردم عادی هستند.

وی دو خصیصه ایمان و ایثار را از ویژگی های بارز خیرین دانست و اضافه کرد: اموال در حقیقت متعلق به خداوند است و افراد خیر با عمل خداپسندانه خود برای آخرت سرمایه گذاری می کنند.

حجت الاسلام زاهدی پور برترین رحمت الهی را تعلیم و نگاه اسلام را علم محور دانسته و تاکید کرد: مسئولین و مردم برای تسهیل امر تعلیم و تربیت نباید از هیچ کوششی دریغ نمایند.

نوری فرماندار شهرستان ماهنشان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گاز رسانی 75 روستا، هوشمند سازی و استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس را از جمله سیاست های اجرایی این شهرستان در اجرای منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی اهتمام ویژه به امر تولید ملی را وظیفه قانونی و شرعی مسئولین عنوان و خاطرنشان کرد: عزم جدی دولت در سال جدید ایجاد و صیانت از اشتغال خواهد بود.

فرماندار شهرستان ماهنشان در ادامه مشکل احداث و نگهداری را مشکل اساسی شهرستان دانست و از عدم احداث مدارس خیرساز در مناطق محرومی همچون شهرستان ماهنشان انتقاد کرد.

نوری در ادامه خواستار سوق دادن خیرین استان نسبت به سرمایه گذاری در مناطق محروم شد و تاکید کرد: دانش آموزان شهرستان ماهنشان با وجود عدم امکانات کافی در سطح مجامع علمی درخشان هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان شاغل منطقه با پرداخت بیش از یک میلیون تومان از حقوق خود به صورت ماهیانه بیشترین کمک مالی را به این مجمع اختصاص می دهند، از اهتمام ویژه فرهنگیان به این امر مقدس قدردانی کرد.

در ادامه صفری معاون اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اعلام داشت: 60 درصد مدارس ماهنشان استاندارد و 40 درصد آن ها تخریبی و یا نیاز به مقاوم سازی دارند

ملکی نژاد رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان نیز در گزارشی از عملکرد یکساله مجمع، از کمک 30 میلیون تومانی خیرین در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: کمک مالی خیرین به نسبت سال های گذشته رشد چشمگیری پیدا کرده است.

ملکی نژاد بیشترین مبلغ اختصاص داده شده به مجمع را یک میلیون تومان کمک ماهیانه فرهنگیان شاغل منطقه در قالب کسر از حقوق آنان به صورت داوطلبانه عنوان کرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حیدری مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان ضمن خیرمقدم گویی به مسئولین و میهمانان استانی، کمک به مدارس را کمک به فرزندان خود و منطقه شمرد و از تمامی خیرین که کمک مالی و معنوی به این نهاد مقدس داشتند، تقدیر و تشکر نمود.

در پایان این مراسم از هفت نفر از خیرین که در سال گذشته کمک های مالی و معنوی به آموزش و پرورش انجام دادند، با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظرات