حجت الاسلام قائمی هاشمی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ماه رجب بهانه ای برای توجه بیشتر بندگان به خداوند

کارشناس مذهبی گفت: خداوند این ماه را بهانه ای قرار داده برای توجه بیشتر بندگان و وقتی نگاه می کنیم که چرا خدا فرموده این ماه، ماه بزرگ من است پی می بریم که این ماه ماه ولادت امیرالمومنین در کعبه است.
کد خبر: ۸۸۴۵۰۵۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

حجت الاسلام محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به ایام ماه رجب و فضیلت آن گفت: ماه رجب یکی از ماه هایی است که برای آن ثواب های بی حد و حصر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در دعاهای ماه رجب می خوانیم که " یا من یعطی الکثیر بالقلیل" یعنی با اعمال خیلی کم و در زمان کوتاه هم می توان به پاداش های بسیار زیادی دست یافت. یک نماز در هر شب از این ماه است که ثواب حج عمره مقبوله را دارد.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: گفتن 1000 مرتبه ذکر " لا اله الا الله" کوتاه ترین ذکری است که در این ماه بسیار به آن سفارش شده است و 100 شهر در بهشت به گوینده لا اله الا الله داده می شود. اما باید به این نکته توجه کنیم که در کنار این لا اله الا الله باید فرمایش امام هشتم(ع) پیاده شود. حدیث سلسله الذهب که حضرت در پایان آن فرمودند" انا من شروطها "شرط قبولی عبادات ولایت امیرالمومنین (ع) است.

حجت الاسلام قائمی هاشمی بیان داشت: این ماه، ماه ارتباط بندگان با پروردگار عالم است. خداوند این ماه را بهانه ای قرار داده برای توجه بیشتر بندگان و وقتی نگاه می کنیم که چرا خدا فرموده این ماه، ماه بزرگ من است پی می بریم که این ماه ماه ولادت امیرالمومنین در کعبه است.

وی یادآور شد: بنابراین بندگان خداوند در کنار عبادات خود باید نگاهی به ولایت امیرالمومنین داشته باشند سوره هایی که در نمازهای رجب خوانده می شوند توحید و کافرون هستند و وجه جالب تکیه بر این دو سوره این است که سوره توحید به امیرالمومنین تشبیه شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند: " مثل علی (ع) کمثل قل هو الله احد فی القران " همچنین ایشان می فرمایند: " هر کس تو را زباناً، قلباً و عملاً قبول کند ایمانش کامل است و مومنی که دلش برای علی(ع) می تپد باید مراقب باشد که مهر کافرین در دلش راه نیابد.

ارسال نظرات