مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان؛

راه‌یابی 58 تیم لرستانی به مرحله دوم لیگ علمی بین‌المللی پایا

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان گفت: برای مرحله نخست لیگ علمی بین‌المللی پایا 143 تیم از لرستان شرکت کردند که از این تعداد 58 تیم به مرحله دوم راه یافت.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۲۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید زین‌العابدین حسینی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان با اشاره به اینکه لیگ علمی بین‌المللی پایا در سه مرحله در پایه‌های ششم تا دهم برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال دهمین سال این لیگ با عناوین لیگ علمی علوم پایه، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی و لیگ پژوهشی برگزار می‌شود.

وی در رابطه باهدف برگزاری این لیگ افزود: این لیگ با رویکرد تغییر نگرش دانش آموزان از دانش محض به دانش عملی و میان‌رشته‌ای و ترویج روحیه پژوهشی و پرسشگری، در کنار کار گروهی است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان افزود: برای مرحله نخست این لیگ 143 تیم از لرستان شرکت کردند که از این تعداد 58 تیم به مرحله دوم راه یافت.

وی بابیان اینکه از 58 تیم تعداد 34 تیم دختر و مابقی تیم‌ها پسر بودند، گفت: 24 تیم از شهرستان خرم‌آباد، 22 تیم از شهرستان بروجرد،9 تیم از دورود، و سه تیم از شهرستان ازنا به مرحله دوم راه یافتند.

وی بابیان اینکه مرحله سوم این لیگ تابستان سال جاری برگزارمی شود، افزود: 42 تیم در لیگ علوم پایه، 2 تیم در لیگ علوم انسانی، 2 تیم در لیگ پژوهشی، سه تیم در لیگ علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی، سه تیم در لیگ علوم ریاضی و 6 تیم در لیگ علوم تجربی به مرحله دوم که در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود راه یافتند.

انتهای پیامش/

ارسال نظرات