سرپرست شبکه بهداشت و درمان ابهر:

راه‌اندازی دستگاه MRI در بیمارستان الغدیر ابهر

دستگاه MRI خریداری شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی در بیمارستان الغدیر ابهر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۲۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان ابهردر اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ابهر طرح تحول در نظام سلامت را تحولی بنیادی دانست و پیشرفت شبکه بهداشت و درمان، در سه حوزه ساخت و ساز، تجهیزات و تامین و توسعه نیروهای تخصصی را تشریح نمود.

دکتر کوروش شعبانی از تکمیل بیمارستان الغدیر ابهر در اواخر اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبرداد و افزود: دستگاه MRI خریداری شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شعار هفته سلامت " زندگی سالم با نشاط و امید "، برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان ابهر در این هفته را به تفضیل بیان نمود و به منظور جلب مشارکت ادارات در برگزاری هرچه با شکوه‌تر هفته سلامت، شرح انتظارات از ادارات تابعه شهرستان را عنوان کرد.

دکتر شعبانی در ادامه بابیان عملکرد طرح بسیج سلامت نوروزی در ابهر، گفت: تعداد 12 هزار و 700 نفر از خدمات اوژانس بیمارستان امدادی ابهر در طرح سلامت نوروزی استفاده کرده‌اند که 96 مورد آن تصادفی، 46 مورد اعزام به مراکز درمانی استان و یک مورد نیز فوتی بوده است.

در ادامه کارشناس مسئول بهداشت محیط ابهر با اشاره به طرح بسیج سلامت نوروزی و اقدامات مرکز فوریت‌های 115، کل اقدامات انجام شده واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت ابهر در طرح کشیک نوروزی از تاریخ 01/12/95 لغایت 15/01/96 (به مدت 45 روز) و اعزام 3 اکیپ 2 نفره در روزهای کاری و تعطیل را تشریح کرد.

مهندس مهدی مخبریان افزود: در این طرح از 1842 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، 109 مورد بازدید از اماکن بین راهی، 118 مورد بازرسی از سامانه آب‌رسانی، 234 مورد نمونه‌برداری از موادغذایی سنتی و صنعتی در سطح تولید و عرضه، 87 مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی و استخرها، 1697 مورد کلر سنجی از آب شرب شهرستان و 71مورد برخورد با دست‌فروشان دوره‌گرد، شکایات مردمی واصله 61 مورد و تعداد بازدیدهای مشترک با ادارات ذیربط 102 مورد که نتیجه این همت بازرسان بهداشت محیط، کشف مقدار 1450 کیلوگرم موادغذایی و بهداشتی فاسد، تقلبی و فاقد تاریخ مصرف، تعداد 304 فقره اخطاریه بهداشتی و تعداد 8 مورد تعطیلی اماکن و 8 مورد معرفی به مراجع قضایی بود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط ابهر همچنین عملکرد مرکز فوریت‌های پزشکی ابهر را چنین بازگو کرد: تعداد ماموریت‌های غیرتصادفی در طرح بسیج سلامت نوروزی 135 مورد، تعداد ماموریت‌های فوریت پزشکی 255 مورد، تعداد ماموریت‌های تصادفی 120 مورد و میانگین زمان رسیدن به حادثه را 6 دقیقه عنوان کرد.

ارسال نظرات