عزت الله اکبری:

سیاست خارجی اقتصادی دولت متناسب با منافع ملی نبود/مردم برای حل مشکلات معیشتی به روحانی رای دادند اما عمل انجام نگرفت

نماینده مازندرانی ادوار پنجم و هشتم مجلس شورا با اشاره به اینکه سیاست خارجی دولت‌ یازدهم در رابطه با همسایه‌ها مناسب نبود، افزود: سیاست خارجی اقتصادی ما متناسب با منافع ملی نبود.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۴۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عزت‌الله اکبری در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه دعوای دولت و رقبا را کارشناسی نمی‌بینم، گفت: «برجام» قرارداد بین‌المللی است و باید حقوق و تعهدات دو طرف به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی دولت‌ یازدهم در رابطه با همسایه‌ها مناسب نبود، افزود: سیاست خارجی اقتصادی ما متناسب با منافع ملی نبود.

وی با بیان اینکه گره‌زدن همه مسائل مملکت به «برجام» دارای اشکال است و امور مملکت باید با برنامه‌ریزی و تدبیر انجام شود، خاطر‌نشان کرد: سیاست خارجی در زمانی که از لحاظ اقتصادی در فشار بودیم باید رنگ و بوی اقتصادی داشت که در سیاست خارجی کشور شاهد این موضوع نبودیم.

نماینده ادوار پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اعتقادی به نظرات کارشناسان نداشت و تیم دولت، تیمی خسته، فرسوده و بی‌انگیزه بود، اظهار کرد: خجالت کشیدم که دولت در زمان مقرر لایحه ششم را ارائه نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دولت، بارها مسئول وضعیت و مشکلات کشور را دولت قبل اعلام کرد، افزود: مردم برای حل مشکلات به دولت رای دادند و این که مقصر همه‌ مشکلات را  دولت قبل بدانیم، مناسب نیست.

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه در مجالس پنجم و هشتم شورای اسلامی با اشاره به موضوع نساجی و با بیان اینکه برای اجرایی‌شدن آن، کمتر مزاحم دولت شدیم و ۷۵۰ نفر بعد از دو نیم سال آموزش حرفه‌ای وارد کارخانه دوخت شدند ولی مسؤولان مرتبط با دولت روحانی با بولدوزر واحد دوخت نساجی را ویران کردند، گفت: قرار‌دادن همه مسائل به گردن دولت قبل مناسب نیست و باید مشکلات را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه کشور را باید در هر حالت مدیریت کرد و دولت مسئول هماهنگی و اجرا است، گفت هر وقت از مردم کمک خواسته شد مردم حاضر شدند و برای موضوع صنعت، تولید و اشتغال باید از ظرفیت مردم استفاده کرد.

وی افزود: هنگامی که مردم برای تولید، صنعت و کشاورزی فراخوان شوند آنها نیز با همه قدرت کمک خواهند کرد و دولت باید بستر آن را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مردم مازندران رأی بالایی به روحانی دادند و باید پرسید که دولت در برابر این محبت چه خدماتی به مردم مازندران ارائه کرد، اظهار کرد: وزرای دولت، ناکارآمد و طلبکار از مردم هستند.

وی با بیان اینکه دولت، اقتصاد را سیاسی و محل دعوای بی‌حاصل سیاسی کرد و از نیروهای کارآمد کمتر استفاده شد، افزود:در دولت به صورت باندی عمل شد و کارشناسان متعهد گوشه‌نشین شدند و و افراد سیاسی که با سر و صدا مشهور شدند مورد توجه هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان مازندران در حوزه‌های مختلف گسترده است و مازندران می‌تواند برای توسعه کشور کمک کند، گفت: مردم، عملکرد‌‎ها را ارزیابی و نمره‌دهی می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها