نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

فتوای تاریخی تحریم کالای خارجی رهبر یک اصل قرآنی است

حجت الاسلام سلیمی گفت: فتوای رهبری در مورد واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به‌ عنوان حرام شرعی و قانونی شناخته شود؛ یک اصل قرآنی است.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۶۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فتوای تاریخی امام خامنه ای در ابتدای سال 96 مبنی بر تحریم شرعی و قانونی خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد؛ گفت: این فتوا بر اصل حکم شرعی و اسلامی و منطق قرآن کریم است.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم پیرامون نفی سلطه کفار بر مومنان افزود: طبق نص قرآن کریم ما اجازه نداریم تا کفار را بر مسلمانان مسلط کنیم بر همین اساس فقها به این اصل" نفی سبیل" می گویند.قرآن کریم در این خصوص می فرمایند: "لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا" .

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به انواع سلطه دشمن و کفار بر جامعه اسلامی تصریح کرد: این سلطه کفار ممکن است سلطه نظامی؛ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی باشد که تفاوتی نمی کند واسلام و قرآن کریم هرنوع سلطه ای را نفی می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریم سلطه اقتصادی کفار بر کشور خاطرنشان کرد: ما اجازه نداریم مسیر را از نظر اقتصادی طوری طراحی کنیم تا کفار دست برتر را در مبادلات و معاملات اقتصادی داشته باشند.

ارسال نظرات