رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال 95 در استان پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید سال 95 به واحدهای اقتصادی استان پرداخت شده است
کد خبر: ۸۸۴۶۲۹۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

نادر میرشکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: سال گذشته بر اساس فراخوان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نام نویسی واحدهای تولیدی دچار مشکل در سامانه بهین یاب، 451 واحد و طرح متقاضی سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی در این سامانه کردند و در نوبت رسیدگی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفتند.
وی ادامه داد: مشکلات این واحدها با حضور نمایندگانشان در نشست های هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان بررسی و در صورت نیاز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
وی افزود: سال گذشته هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق واحدهای دچار مشکل استان در کارگروه استانی تایید و پرداخت شده است.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته در مجموع 451 واحد و طرح متقاضی استان در سامانه بهین یاب نام نویسی کردند که برای 441 واحد و طرح پرونده تشکیل و 332 واحد به بانک های عامل معرفی شدند.
میرشکار ادامه داد: 116 واحد استان در مجموع در این مدت موفق به دریافت تسهیلات از بانک های عامل شدند.
وی گفت: 70 درصد تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و 30 درصد به واحدهای کشاورزی دچار مشکل سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: روند پرداخت تسهیلات به واحدهای دچار مشکل استان کماکان ادامه دارد.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر اساس اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان ها تشکیل شد، این کارگروه زیر مجموعه قرارگاه اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و در استان ها به ریاست استانداران است.
به گزارش بسیج سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

ارسال نظرات