پژوهشگر حوزه در گفتگو با «بسیج»:

در زمان ظهور امام زمان (عج) زندگی مردم بهاری می شود

آیت الله احمدی گفت: امام زمان (عج) "ربیع الانام"خطاب شده انام به معنای مردم است و یعنی وجود مقدس امام عصر (عج) به خصوص در زمانی که ظهور می کنند باعث زندگی بهارگونه برای همه مردم است.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۳۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
آیت الله حبیب الله احمدی گفت: امام زمان (عج) "ربیع الانام"خطاب شده انام به معنای مردم است و یعنی وجود مقدس امام عصر (عج) به خصوص در زمانی که ظهور می کنند باعث زندگی بهارگونه برای همه مردم است که این لقب برای حضرت زیبنده است که نامیده شوند و باعث رستاخیز بزرگ در نظام جامعه می شود و مردم زندگی بهاری پیدا می کنند.

آیت الله حبیب الله احمدی مدرس خارج فقه و اصول در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: پیامبر (ص) فرمودند به استقبال باد های بهاری بروید چون باد های بهاری با بدن های شما همان نوع عمل می کنند که با گیاهان و درختان شما و از بادهای پاییزی بپرهیزید که همان نقشی که در درختان شما اعمال می کنند بر روی شما هم همان تاثیر را دارند.

وی افزود: امام زمان (عج) "ربیع الانام"خطاب شده انام به معنای مردم است و یعنی وجود مقدس امام عصر (عج) به خصوص در زمانی که ظهور می کنند باعث زندگی بهارگونه برای همه مردم است که این لقب برای حضرت زیبنده است که نامیده شوند و باعث رستاخیز بزرگ در نظام جامعه می شود و مردم زندگی بهاری پیدا می کنند.

پژوهشگر حوزه بیان داشت: انتظار فرج در واقع زمینه سازی برای قیام حضرت مهدی (عج) است جامعه شرایط را اگر فراهم نکند ظهور حضرت تحقق پیدا نمی کند آن شرایطی که باعث غیبت امام شده اگر آن شرایط همواره بر جامعه حاکم باشد هیچ دلیلی برای ظهور حضرت وجود نخواهد داشت.

انتظار ظهور در جایی است که جامعه به سمت اهداف امام زمان (عج) پیش رود و زمینه ساز باشد برای بسط عدالت و همدلی و مهربانی از انحصار گرایی پرهیز کند و آزاد اندیشی و کرامت انسانی را احترام بگذارد در این صورت زمینه های قیام و ظهور ایشان فراهم می شود.

ارسال نظرات