مدیر سابق امور اوپک وزارت نفت در گفتگو با «بسیج»:

مسوولانی که قرارداد کرسنت را اجرایی می کنند خسارت سنگینی را به مردم وارد کردند

محمدعلی خطیبی با بیان اینکه شرکت کرسنت به بسیاری از تعهدهای خود در قرارداد عمل نکرده است افزود: از هر سویی که قرارداد کرسنت را مورد بررسی قرار دهیم، غیر قابل توجیه است.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۶۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳

محمد علی خطیبی مدیر سابق امور اوپک وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه شرکت ملی نفت ایران همواره از انجام مذاکرات با شرکت کرسنت استقبال کرده است این در حالی است که گسترش همکاری با شرکت کرسنت، خلاف منافع کشورمان است.

وی با بیان اینکه شرکت کرسنت به بسیاری از تعهدهای خود در قرارداد عمل نکرده است افزود:  از هر سویی که قرارداد کرسنت را مورد بررسی قرار دهیم، غیر قابل توجیه است.  متاسفانه در دولت یازدهم از  حساسیت لازم و خوبی نسبت به قراردادهای کرسنت برخوردار نبوده است.

وی در ادامه افزود: افرادی که بانیان و مجریان اصلی در قرارداد کرسنت محسوب می‌شوند روی کار هستند و درصدد هستند که مجدد قرارداد کرسنت را اجرایی کنند و باری دیگر گریبانگیر منافع کشورمان شود.

 خطیبی بیان داشت: مسوولانی که قرارداد کرسنت را اجرایی می‌کنند خسارت سنگینی را به کشورمان وارد می‌کنند بهرحال همه افراد در قضیه چه آنهایی که قرار داد را بستند و چه آنهایی که مجددا این قضیه را زنده کردند اینها همه  مسوولند و باید پاسخگوی خسارات تقریبی 18 میلیاردی باشند.  این در حالی است که برخی منابع ، آماری بالاتر را اعلام کرده اند؛  بهر حال کرسنت مشکلات سنگین  و خسارات  عظیم دارد و این  قضیه جای بحث است لذا انتظار می‌رود افرادی که قرارداد کرسنت را  مجدد دامن زدند  پاسخگویی لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات