استاندار اردبیل:

طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد در دست مطالعه است

استاندار اردبیل گفت: طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای تسهیل اجرای این طرح مطالعات امکان ‌سنجی توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۲۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل اردبیل،دکتر مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل افزود: اجرای طرح راه‌ آهن اردبیل به پارس ‌آباد یکی از اولویت های اساسی است که با جدیت پیگیری می شود.

وی گفت: اجرای این طرح در جدول 19 قانون بودجه درج شده ‌و انتظار می ‌رود با اجرای این طرح گام بزرگی در توسعه و پیشرفت استان اردبیل به ویژه شهرستان پارس‌ آباد ایجاد شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نیز با جدیت پیگیر موضوع پروژه راه‌ آهن اردبیل به پارس‌ آباد هستند و در مدت زمان مشخص عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

دکتر خدابخش همچنین با اشاره به عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: این طرح از سال 89 به تصویب رسیده بود اما چون فاقد مطالعات زیرساختی بود اجرای آن به تعویق افتاد و در حال حاضر مطالعات زیست محیطی و طرح جامع به اتمام رسیده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: شرکت شاهد در اجرای این طرح سرمایه گذاری کرده و پیش بینی شده تا نیمه دوم امسال فاز اول این طرح آغاز شود.

دکتر خدابخش در زمینه مطالعات پهنه های معدنی در استان اردبیل هم افزود: هر چند مطالعات این طرح ها با تاخیر شروع شده اما در صورت اجرا تحول عظیمی در صنعت این استان ایجاد خواهد شد.

وی مطالعات طرح های قابل اجرا را ضروری خواند و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید قبل از اجرای طرح مطالعات جامع را به انجام برسانند تا سرمایه گذاری های انجام شده توجیه پذیر شود.

استاندار اردبیل به اختصاص یک میلیارد دلار برای مهار آبهای مرزی به استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اگر مطالعات لازم برای مهار آبهای مرزی در این استان انجام نمی شد کار به این اندازه پیش نمی رفت.

دکتر خدابخش گفت: مسوولان دستگاههای اجرایی مطالعات جامع و زیست محیطی طرح ها را در اولویت قرار دهند تا در اسرع وقت شاهد اجرا و تکمیل طرح ها باشیم.

در این جلسه وضعیت منطقه ویژه اقتصادی نمین و پهنه های معدنی استان مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات