اولین دوره تخصصی آموزش مناسب سازی محیط شهری برای معلولان پایان یافت

اولین دوره تخصصی آموزش مناسب سازی محیط شهری و مکان های عمومی برای معلولان که از شنبه گذشته (۱۹ فروردین) در شهر توریستی سرعین آغاز شده بود٬ به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۳۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،عظیم قهرمانی مشاور استاندار در امور معلولان در این خصوص گفت: در این دوره که با حضور و تدریس اساتیدی از دانشگاه های کشور ژاپن ترتیب دادیم. حدود پنجاه نفر از مهندسان و کارشناسان ذیربط سازمان نظام مهندسی ساختمان اداره کل بهزیستی٬ شهرداری ها و فرمانداری های استان حضور داشتند که آموزش ها و اطلاعات لازم درباره آخرین استانداردهای روز دنیا٬ به میزان۲۴ ساعت آموزش و به صورت تئوری و عملی به آنان ارائه شد.

قهرمانی در ادامه از کلیه دستگاه های همکاری کننده در برگزاری این دوره قدردانی کرد و تأکید نمود مناسب کردن محیط شهری و مکان های عمومی برای رفت و آمد آسان معلولان که خوشبختانه از پشتوانه قانونی هم برخوردار است تأثیر مثبتی در فعال تر ساختن این قشر و استفاده از توانایی های آنان خواهد داشت.

وی توضیح داد: در بخشی از این دوره مباحث مهمی مانند نحوه پوشاندن درست چاله ها و دریچه های موجود در خیابان ها٬ احداث پل بر روی جوی های آب٬ کانیوهای هدایت آب های سطحی شهری٬ هم سطح کردن پیاده رو ها با کوچه ها و حذف شیب در کوچه های شیب دار و ... بررسی شد.

مشاور استاندار تصریع کرد: جلوگیری از کم عرض شدن ناگهانی پیاده رو ها٬ نحوه استفاده درست از موزاییک های بریل و علائم هشداردهنده ویژه نابینایان در محل های پرخطر٬ چگونگی به کارگیری رمپ ها و زنگ اطلاع رسانی هم از دیگر موضوعات مورد بحث در این دوره بود.

ارسال نظرات