ولایت مداری ویژگی شاخص حضرت زینب (س)

ولایت مداری حضرت زینب (ع) نیز یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ایشان است چراکه وی همواره از امام حسین (ع) تبعیت می‌کرد و یار و یاور برادر خود بود و ولایت مداری را در عمل اثبات کرد.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۳۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حضرت زینب کبرى (ع) روز پنجم جمادی‌الاول سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در شهر مدینه چشم به جهان گشود، این بانوی پاک‌دامن سومین فرزند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است که همچون پدر بزرگوارش درراه تبیین و نشر اسلام و حقانیت اهل‌بیت (ع) اقدامات زیادی انجام داد.

نام و القاب زینب کبری سلام‌الله علیها

عقيله بنی‌هاشم، عقيله طالبيين، موثقه، عارفه، عالمه، محدثه، فاضله، كامله، عابده‌ آل على ازجمله القاب نقل‌شده برای حضرت زینب (س) است.

واقعه عاشورا یکی از مهم‌ترین وقایعی است که در تاریخ اسلام و بشریت روی‌داده و امام حسین (ع) برای حفظ دین از همسر‌ و فرزندان خود گذشت و درنهایت جان خود را درراه حفظ اسلام فدا کرد و به شهادت رسید، حضرت زینب (س) در این واقعه عظیم نقش بسیار مهمی را ایفا کرد و رسالت عظیمی انجام داد.

تبیین قیام عاشورا مهم‌ترین رسالت حضرت زینب (س)

مهم‌ترین بخش زندگی حضرت زینب (س) به واقعه عاشورا و وقایع پس‌ازآن گره‌خورده است، حضرت زینب کبری (س) تا آخرین لحظه همراه برادر خود بود و پس از شهادت اباعبدالله (ع) به تبیین و نشر اهداف قیام کربلا پرداخت.

خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا و همراهی ایشان با امام سجاد (ع) در نشر معارف اهل‌بیت (ع) و تبیین نهضت عاشورا رسالتی بود که این بانوی پاک‌دامن آن را به بهترین وجه ممکن انجام داد.

حضرت زینب (س) ولایت مداری را در عمل اثبات کرد

ولایت مداری حضرت زینب (ع) نیز یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ایشان است چراکه وی همواره از امام حسین (ع) تبعیت می‌کرد و یار و یاور برادر خود بود و ولایت مداری را در عمل اثبات کرد.

زنان با الگو گیری از حضرت زینب (س) به نقش‌آفرینی در جامعه بپردازند

حضرت زینب (س) در کنار حفظ حجاب و عفاف به نقش‌آفرینی در جامعه پرداخت و رسالت عظیم خود که تبیین نهضت عاشورا بود را انجام داد و نشان داد که زنان جامعه اسلامی با حفظ عفاف و حجاب و کرامت می‌توانند به نقش‌آفرینی بپردازند.

عفاف و حجاب یکی از نیازهای جامعه اسلامی است که زنان جامعه باید با الگو گیری از حضرت زینب (ع) حامل این پیام مهم و عظیم باشند.

آینه تمام نماى مقام رسالت و امامت

محمد غالب شافعى، یكى از نویسندگان مصرى گفته است:" یكى از بزرگ‌ترین زنان اهل‌بیت ازنظر حسب و نسب و از بهترین بانوان طاهر، كه داراى روحى بزرگ و مقام تقوا و آیینه تمام نماى مقام رسالت و ولایت بوده، حضرت سیده زینب، دختر على بن ابی‌طالب است كه به نحو كامل او را تربیت‌کرده بودند و از پستان علم و دانش خاندان نبوت سیراب گشته بود، به حدى كه در فصاحت و بلاغت یكى از آیات بزرگ الهى گردید و در حلم و كرم و بینایى و بصیرت در تدبیر كارها در میان خاندان بنی‌هاشم و بلكه عرب مشهور شد و میان جمال و جلال و سیرت و صورت و اخلاق و فضیلت جمع كرده بود.

آنچه خوبان همگى داشتند، او به‌تنهایی دارا بود. شب‌ها در حال عبادت بود و روزها را روزه داشت و به تقوا و پرهیزكارى معروف بود"

آن بانوى بزرگوار سرانجام در پانزدهم رجب سال 62 هجرت، با كوله بارى از اندوه و غم و محنت و رنج، دار فانى را وداع گفت.

انتهای پیام/ش


ارسال نظرات