مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی :

اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی گفت : اعتکاف، محو خود خواهی در امواج بلند خداگرایی و خدمت‏ به امت اسلامی است. اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۸۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت الاسلام علی لرستانی به مناسبت وفات حضرت زینب (س)در جمع معتکفین شهرستان چگنی با بیان ویژگی های فردی حضرت زینب (س)پرداختند واظهارداشت : حضرت زینب (س) یکی ازبهترین الگوهای رفتاری وکرداری از نظرادب واخلاق واعتقاددرزندگی هرکدام ازما میتواند باشد.

وی افزود: اگرمامی خواهیم که سعادت دنیا و آخرت راکسب کنیم باید یک الگوی مناسب داشته باشیم که حقیقتا حضرت زینب(س)ازنظرایمانی ؛اخلاقی ؛ ولایت مداری؛فداکاری؛گذشت ؛رعایت حیا وحجاب بهترین الگوبرای رسیدن به پروردگارمتعال است

 
اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی به جایگاه والای افراد معتکف اشاره کرد و گفت : بایدقدراین فرصت رابدانیم ونهایت استفاده را ازاین لحظات ببریم

وی تصریح کرد : اعتکاف، محو خود خواهی در امواج بلند خداگرایی و خدمت‏ به امت اسلامی است. اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است.

حجت الاسلام لرستانی : عبادتی مستحبی و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب می ‏گیرد. اعتکاف، گریز از لذت گرایی و مهار حس خود محوری و برتری جوئی و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوی قلب و قبله هستی است.

 
 
اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی : خود سازی، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی از دیگر برکات‏ اعتکاف است.

وی افزود: اسلام، فکر جدایی از زندگی دنیا و گوشه نشینی و کناره گیری از مردم و به تعبیر دیگر رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام کرد، اما اعتکاف را بعنوان فرصتی برای بازگشت‏ به خویش و خدای خویش قرار داد، تا کسانی که از هیاهو و جنجال های زندگی مادی خسته می ‏شوند، بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستی ارتباط دهند .

وی خاطر نشان کرد : اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسانها با توشه معنوی و اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر، به زندگی خود ادامه داده ، خود را برای صحنه‏ های خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند ، همیشه با یاد خدا تلاش کنند ، خود را در محضر پروردگار ببینند ، از نافرمانی او بپرهیزند و به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

وی باتوجه به در پیش بودن انتخابات آتی گفت : باید فردی انقلابی وولایت مدار،متخصص به کار؛مردمی ،شجاع ودشمن ستیزوکسی که به فکررفاه مردم باشد وبادنبال کردن وفراهم کردن زیرساختها تولیدواشتغال برای سربلندی کشور ومشغول کردن جوانان به امراشتغال را انتخاب کنیم.

 
انتهی پیام /ز
ارسال نظرات