در رونمایی کتاب حاج عمران مطرح شد:

حمله ارتش عراق به کشورمان جنگ جهانی علیه انقلاب اسلامی بود

با رونمایی کتاب حاج عمران خاطرات نخستین فرمانده لشکر 25 کربلای مازندران در حسینیه عاشقان کربلا در ساری علیرضا کمره ای حمله ارتش بعث به ایران را هجوم یک نانجیب و شرور به کشور بدانست که نشان می‌دهد جنگ جهانی علیه انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۷۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علیرضا کمره‌ای  در آئین رونمایی از کتاب حاج عمران خاطرات نخستین فرمانده لشکر 25 کربلای مازندران در حسینیه عاشقان کربلا در ساری اظهار کرد: حمله ارتش بعث به ایران هجوم یک نانجیب و شرور یک کشور به کشور دیگر نبود و هزاران سند و کتاب و مطلب وجود دارد که نشان می‌دهد تقریباً این جنگ، یک جنگ جهانی علیه انقلاب اسلامی بود. 

وی با بیان اینکه حدود چهل کشور مستقیماً در این جنگ شرکت داشته‌اند افزود: اگر بشود که لایه‌های پنهان این امر را فهرست‌وار هم شناخت به گمانم این فهرست مشتمل بر چند کتاب قطور خواهد شد.

مسؤول و پژوهشگر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دشمن آدمی جهل است خاطرنشان کرد: بسیاری از اهل‌نظر، جامعه ما را فاقد حافظه تاریخی و کوتاه مدت خواندند چون ما به شناخت گذشته خود خیلی واقف نبوده و بی‌توجه هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه ما بر ثروت‌های گرانقدر بی‌مانند و بی‌نظیری تکیه کرده‌ایم منتها از آن‌ها غافلیم، یادآور شد: قرار بود این کتاب 10 سال پیش منتشر شود و شاید این جلسه باید 10 سال پیش تشکیل می‌شد. 

کمره‌ای با اشاره به کتاب خاطرات حاج عمران افزود: کاری که عمرانی انجام داده است تمام نشده و تازه شروع شده و این امر فتح بابی برای عرصه‌ای است که هنوز ناگشوده مانده است. 

وی با اعلام اینکه همه باید به سیل روایت بپیوندند افزود: این موضوع با همکاری همه نهادها مهیا شود. 

مسؤول و پژوهشگر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور با بیان اینکه خاطرات، گسترده‌ترین و فراوان‌ترین نوع مستند مکتوب در منشورات جنگ است اضافه کرد: 15 تا 16 هزار عنوان کتاب جنگ داریم که غالب آنها مبتنی بر خاطرات است.

این مسؤول ادامه داد: چگونه می‌توانیم در این مجموعه متنوع آنها را بشناسیم، سه معیار وجود دارد مرجع روایت، محتوای مبحث و سازه و ساختار که باید در نظر گرفته شود و با این سه معیار متوجه می‌شویم که با چه کتابی سرو کار داریم. 

کمره‌ای با بیان اینکه کتاب خاطرات حاج عمران تاریخ پایه‌ای برای مازندران شد افزود: اعتبار این کار یک اعتبار تاریخی شناختی است و بخش مهمی از تاریخ جنگ در جغرافیای ایران است. 

وی بیان کرد: این کتاب مرجع قابل استناد و اعتنایی است که قابل توجه و رجوع و اعتبار است.

مسؤول و پژوهشگر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور با اعلام اینکه این کتاب را برای استان شروع تلقی کنید و اثر پایانی نبینید تصریح کرد: این کار نباید در محدوده حوزه هنری و حفظ آثار و کنگره بماند و محصور شود و می‌تواند در دانشگاه‌ها و مراکز دیگر باب آشنایی و گفت‌وگو را باز کند و دانشگاه‌ها هم بر این قبیل کارها نیاز دارند.

کمره‌ای در پایان گفت: کتاب خاطرات رونمایی شده مبنا و مبدا در نظر گرفته شود تا کار به جایی که باید برسد، برسد.

به گزارش فارس، مراسم آئین رونمایی از کتاب 933 صفحه‌ای با 15 فصل به نام حاج عمران و به روایتگری عبدالعلی عمرانی و نویسندگی حجت‌الاسلام سیدولی هاشمی با همکاری حوزه هنری و سپاه کربلا در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها