حجت الاسلام و المسلمين دكتر صفري:

انقلاب ما نه انقلاب صنعتی و سیاسی بلکه انقلاب اعتقادی بود

امام جمعه گرمی گفت: انقلاب ما نه انقلاب صنعتی و سیاسی بلکه انقلاب اعتقادی بود که انقلاب صنعتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نیز به دنبال خود آورد.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۰۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از  سیفار، حجت الاسلام و المسلمین صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: شخص اخسر از نظر قرآن کسی است که تمام اعمالش در این دنیا گم شد و عمرشان به بطالت گذشت.

 

امام جمعه گرمی با بیان اینکه معیار ارزش فرد و امت و حکومت عمل به قرآن است، گفت:  گرامی ترین فرد نزد خدا آن کسی است که بیشترین تقوا را دارد. کسی که در نزد خدا ارزش دارد او واقعا قیمت بالائی دارد ولو در ظاهرهیچ بضاعت مادی نداشته باشد و هرکس در نزد خدا آبرو ندارد او بی ارزش است ولو تمام دنيا در ید قدرت او باشد.

 

وی باتبریک 29فروردین به مناسبت روز ارتش جمهورى اسلامى ایران و نیروی زمینی و تشکر و قدردانی از زحمات آنها، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دو ویژگی اقتدار و مکتبی بودن در تأمین امنیت کشور نقش بسزائی دارد.

 

حجت الاسلام صفری گفت: کشورمان بعد از صدها سال انقلاب کرده و انقلاب ما نه انقلاب صنعتی بود و نه سیاسی بلکه اعتقادی بود که انقلاب صنعتی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی را نیز به دنبال خود آورد.

 

وی افزود: انقلاب ما اسلامی بود یعنی تحولی در وجود ما به وجود آمد که اعتقادات ، اخلاق و احکام اسلامی بر ما حاکم شد. و همین تحول در اعتقاد و ایمان مردم نه تنها ارزش آنها را در نزد خدا بالا برد بلکه در همين دنیا نیز ما را عزت و قدرت و پیشرفت در ابعاد مختلف بخشید.

 

امام جمعه گرمی با بیان اینکه مراد از اسلامی کردن ادارات و نهادها اين است که آنچه که در عمل خلاف اسلام است ولو لباس قانون به تن داشته باشد باید اصلاح شود. باید بانکهای ما اسلامی باشد که هنوز اسلامی نشده است، افزود: مدیریت بیت المال باید اسلامی باشد که فعلا نیست. نه مصرفش و نه توزیعش . باید نظارت دقیق بر استفاده از بیت امال انجام گیرد و در توزیع آن بین استانها و شهرها عدالت رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه مصادیق سکولار عمل کردن این است که در گزینش افراد ، وابستگی سیاسی بیش از واجبات و محرمات الهی ملاک و معیار قرار می گیرد، گفت: تعدادی از مسئولین ما به مروز زمان مسلمان سکولار شده اند. دم از اسلام و جمهوری اسلامی می زنند ولی در عمل سکولار عمل می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه حکومت ما بدون ولایت مشروع نیست، گفت: ما بسياری از مشكلاتی كه در مصر و جهان عرب و ... داريم معلول نداشتن ولی فقيه است و بسياری از مشكلات در انقلاب اسلامی ایران كه ‏به‏روز در دنيای اسلام و منطقه و در دنيا سرافراز هم سربلند می شود به برکت وجود ولایت فقیه در کشور است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری گفت: باید هر سال حکومت اسلامی را خانه تکانی کنیم و دقیقا بررسی کنیم که در کجای اين نظام ، احکام اسلامی دقیقا عمل نشده است و مورد غفلت قرار گرفته است آنجا را ترمیم کنیم و با طرحهای علمی اجرای احکام اسلامی را در آن بخشها تقویت کنیم.

 

ارسال نظرات