فرماندار مشگین‌شهر:

نهر خاتون تنها نسخه شفا بخش شهرستان مشگین‌شهر است

میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر در جلسه ستاد بحران شهرستان که با حضور اعضای ستاد بحران استان در محل فرمانداری مشگین‌شهر برگزار شده بود گفت: متاسفانه تند بادی که از دیروز صبح با ساعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت در شهرستان مشگین‌شهر فرا گرفته بود خساراتی به معابر عمومی و همچنین برق شهرستان قطع وارد شده بود که با تلاش مسئولان امر تمام قطعی‌های برق وصل شده است.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۰۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مشکین شهر به نقل از خیاونیوز، میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر در جلسه ستاد بحران شهرستان که با حضور اعضای ستاد بحران استان در محل فرمانداری مشگین‌شهر برگزار شده بود گفت: متاسفانه تند بادی که از دیروز صبح با ساعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت در شهرستان مشگین‌شهر فرا گرفته بود خساراتی به معابر عمومی و همچنین برق شهرستان قطع وارد شده بود که با تلاش مسئولان امر تمام قطعی‌های برق وصل شده است.
 

وی افزود: در جریان این تند باد دمای هوا نیز بالا رفته و این امر موجب آب شدن برف دامنه سبلان و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف شهرستان شده که این امر موجب قطع آب شرب شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: عمده مشکل این شهرستان آب شرب است که از دامنه سبلان سرچشمه گرفته بود که با جاری شدن سیلاب مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به وجود آورده است اما خوشبختانه با تدابیر انجام گرفته تا این لحظه از لحاظ تامین آب شرب مشکل در شهرستان وجود ندارد و با تانکر آبرسانی انجام گرفته است.

فرماندار مشگین شهر تاکید کرد: این حادثه از جمله بلاهای طبیعی است که باید همواره آمادگی لازم برای مقابله با چنین حوادثی را داشته باشیم و چاره‌ی اساسی برای آب شرب شهرستان در نظر گرفته شود.

وی همچنین از تلاش سپاه پاسداران در آبرسانی به مردم مشگین‌شهر قدردانی کرد و گفت: سپاه استان اردبیل نیز اعلام آمادگی کرده که در صورت لزوم امکانات آن در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از مردم شهرستان گفت: خوشبختانه مردم فهیم شهرستان مشگین‌شهر با صبر و حوصله‌ای که داشتند موجب شد مسئولان بدون نگرانی به امورات خود برسد تا این بحران نیز مدیریت و رفع شود.

رحیمی‌زاد تاکید کرد: نهر خاتون تنها نسخه شفا بخش شهرستان مشگین‌شهر است که باید این نهر بازگشایی شود تا آب شرب مورد نیاز شهرستان تامین شود چرا که آب مورد نیاز تصفیه‌خانه که از خیاو چایی تامین می‌شد دچار مشکل شده است.

وی از آب و فاضلاب شهرستان خواست مراکز حساس نباید با کمبود آب مواجه شود لذا برنامه ریزی لازم برای مدیریت این بحران انجام گیرد.

وی ادامه داد: امروز مدارس شهرستان به علت کمبود آب تعطیل شد اما نباید این تعطیلی طولانی شود لذا لازم است تدابیر لازم برای تامین آب شرب و اولیه مدارس تامین و مدارس بازگشایی شود.

فرماندار مشگین‌شهر گفت: تلاش های شبانه روزی برای رفع مشکل قطعی آب در حال انجام بوده و در سریعترین زمان آب سالم وارد شبکه آب شرب شهری خواهد شد.

وی ادامه داد: آب سالم بهداشتی و بسته بندی تا احیاء شبکه آب شرب شهری به صورت مستمر و با رعایت حقوق شهروندی  در سطح شهر توزیع می‌شود.

ارسال نظرات