نماینده ولی فقیه در کردستان در دیدار جمعی از بانوان مبلغه کشور تانزانیا

نقش بانوان ایرانی در عرصه های مختلف ارزنده و تاثیرگذار است

جمعی از بانوان مبلغه کشور تانزانیا با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار داشتند.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۴۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار جمعی از مبلغه های کشور تانزانیا، اظهار کرد: زمانیکه انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد این انقلاب، انقلاب اسلامی نام گرفت زیرا متعلق به همه مسلمانان جهان است و ما بین مسلمانان تفاوتی نمی گذاریم.


وی گفت: استان کردستان یکی از استان های اهل سنت نشین ایران است که داری ۲۰۰۰ مسجد و ۳۰۰۰ روحانی خواهر و برادر است و در همه شهرستان های استان حوزه های علمیه خواهران و برادران تشیع و تسنن دایر می باشد.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان به پیشرفته های ایران در دوره تحریم ها اشاره کرد و گفت: تحریم مانع پیشرفت کشور ما نشد و همه پیشرفت های ایران در بخش های هواو فضا، نظامی و پزشکی بومی است.


وی با اشاره به امنیت موجود در ایران، گفت: به برکت رهبری توانمند ایران، کشور ما امن ترین کشور در منطقه است و وحدت داخلی برای ما اقتدار و امنیت به همراه داشته است.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش ارزنده و تاثیرگذار بانوان ایرانی در عرصه های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی زنان و بانوانی داریم که با رعایت تمامی احکام و دستورالعملهای اسلامی در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی حضور دارند و توانسته اند مدارج بالایی را طی کنند.


 «پیلی رجب» یکی از دانشجویان دختر تانزانیایی در این دیدار گفت: سفر به ایران توفیق بسیار خوبی برای من و سایر دوستانم بود که به دعوت موسسه بین المللی مطالعات اسلامی ایران صورت گرفت.


وی تصریح کرد: دومین چیزی که یاد گرفتم نقش علم در پیشرفت کشورهای اسلامی به ویژه کشور ایران است.


وی بیان کرد:کشورایران با وجود این همه سختی‌ توانسته به این جایگاه علمی برسد و این جایگاه را به خوبی حفظ کند.



ارسال نظرات