عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با «بسیج»:

بدهی بانک ها به بانک مرکزی در حال افزایش است/آمار واقعی به مردم داده نمی شود

جعفر قادری گفت: آمار بدهکاری دولت به بانک مرکزی واقعیت ندارد آمارهای غلطی در این زمینه توسط دولت داده می شود ؛ بدهی دولت به بانک ها وجود دارد و از سوی دیگر هم بدهی بانک ها به بانک مرکزی در حال افزایش است.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۷۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۹

جعفر قادری عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه میزان بدهی دولت روندی صعودی  و رشدی چشمگیر داشته است دارد این در حالی است که  بانک مرکزی قادر نیست که ورشکستگی سایر بانک ها را به تعویق بیندازد .

وی با بیان اینکه بانک مرکزی از نظارت خوبی برخوردار نیست افزود: متاسفانه بانک مرکزی از یکسری برداشت‌های مالی توسط دولت  ممانعت نکرده  و شاهد این هستیم که میزان بدهکاری دولت در حال افزایش است.

قادری بیان داشت: آمار و ارقام ارئه شده از بدهکاری دولت به بانک مرکزی واقعیت ندارد و بیش از این است  لذا آمارهای غلطی در این زمینه توسط دولت داده می شود ؛ از یک طرف بدهی دولت به بانک ها وجود دارد و از سوی دیگر هم بدهی بانک ها به بانک مرکزی در حال افزایش است.

وی در خاتمه افزود: بانک ها توانسته بیش از حد متعارف، از منابع بانک مرکزی برداشت بی رویه داشته باشند همه این عوامل باعث شده که اقتصاد کشورمان درشرایط سختی به سر ببرد.  متاسفانه دولت یازدهم تحت لوای تاثیر انتخابات پیش رو قرار گرفته است از اینرو شاهد هستیم دولت درصدد است که فعالیت هایی را انجام دهد که در آینده قابل جمع کردن نیست . هزینه این اقدامات و کارهای غیرکارشناسی که توسط دولت یازدهم در حال اجرایی شدن است  باعث می‌شود خسارت سنگینی به اقتصاد کشورمان وارد شود.

ارسال نظرات