مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

شنیدن حرف معلمان وظیفه دولت است

شنیدن حرف معلمان وظیفه دولت است و احیای دوباره کانون صنفی معلمان مکانیزم دولت برای شنیدن صحبت‌های فرهنگیان است.
کد خبر: ۸۸۴۷۹۹۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش زنجان از هوشمندسازی ۵ هزار و ۷۰۰ کلاس در سه سال گذشته خبر داد و گفت: کنکورزدگی آفتی در فعالیت‌های این نهاد و قاتل آموزش و پرورش است.

مرتضی تمجیدی اظهار داشت: دولت قصد دارد جامعه یک میلیون نفری فرهنگیان را به 750 هزار نفر برساند تا بودجه اختصاصی به آموزش و پرورش بتواند به نحو مطلوب‌تر نیازهای معلمان را برطرف کند.

وی میانگین حقوق فرهنگیان در سال 92 را یک میلیون و 200 هزارتومان برشمرد و گفت: میانگین دریافتی معلمان در سال 95 به 2 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است و معلمان انتظار دارند فاصله حقوقی بین فرهنگیان و دیگر کارکنان دولت کاهش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان کنکور‌زدگی را از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: کنکور قاتل آموزش و پرورش بودهو تمام اهداف تعلیم و تربیت را زیر سئوال برده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش دوره پیش‌دبستانی از 54 درصد در سال 92 به 67 درصد در سال 95 افزایش یافته است، بیان کرد: آموزش و پرورش استان زنجان در جشنواره بین‌المللی رشد رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

تمجیدی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سال 92، 99.5 درصد بود، ابراز کرد: در سال 94 این رقم 99.8 درصد گزارش شده و در سطح استان 200 نفربه دلیل معلولیت و مشکلات جسمی از تحصیل بازماندند.

وی به رتبه نخست استان در مسابقات پرسش مهر سه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان زنجان در برنامه پروژه مهر برای ساماندهی نیروی انسانی و مدارس برای آغاز سال تحصیلی عنوان عالی را در سه سال متوالی به خود اختصاص داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان‌ در مورد تجهیز مدارس ابراز کرد: 5 هزار و 700 کلاس در سه سال گذشته هوشمندسازی شدند.

وی با اشاره اینکه رتبه استان زنجان از لحاظ موفقیت در کنکور در سال 92، رتبه 24 کشور را داشت، بیان کرد: استان زنجان با شیب ملایم رو به پیشرفت جایگاه 21 کشور در سال 94 را کسب کرده که آمارهای غیررسمی حاکی از رتبه 19 در سال 95 است.

تمجیدی فرهنگیان را قشری جریان‌آفرین و موج‌ساز در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در کنار حکمت‌آموزی خواند و گفت: حضور معلمان در زمینه‌های مختلف سبب شده تا شاهد حضور حماسی آنها در عرصه انتخابات باشیم.

وی تصریح کرد: فرهنگیان ضمن اجتناب از آلوده ساختن فضای سیاسی، سعی می‌کنند مردم را با خود در مشارکت‌های اجتماعی به ویژه انتخابات همراه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان رتبه بندی معلمان را اقدام بزرگ دولت عنوان کرد و افزود: این طرح گامی در استفاده از صرفه‌جویی‌ها و منافع ناشی از بهبود سازمانی در اجرای موفق ساماندهی نیروی انسانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شنیدن حرف معلمان وظیفه دولت است، ابراز کرد: احیای دوباره کانون صنفی معلمان مکانیزم دولت برای شنیدن صحبت‌های فرهنگیان است.

ارسال نظرات