بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب

تا نابودی کامل تروریسم در کنار ملت پایدار سوریه ایستاده‌­ایم

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام می‌دارد که تا نابودی کامل تروریسم در کشور دوست و برادر سوریه درکنار ملت پایدار آن ایستاده‌­ایم.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۰۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب با صدور بیانیه‌ای جنایت هولناک تروریستی در حلب که منجر به شهادت ده‌­ها تن از مردم بی­‌گناه فوعه و کفریا شد، را محکوم کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انفجار تروریستی اخیر را که جان ده­‌ها نفر از مردم بی­گناه فوعه و کفریا از جمله زنان، کودکان و افراد مسن را گرفت، به شدت محکوم و اعلام می‌کند که این تجاوز ناجوانمردانه نشانگر توطئه مستمر و هماهنگی کامل میان گروهک‌های تروریستی و دشمن صهیونیستی به دستور آمریکا و دست نشانده­های آن در منطقه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام می‌داریم که تا نابودی کامل تروریسم در کشور دوست و برادر سوریه درکنار ملت پایدار آن ایستاده‌­ایم و دست تضرع بسوی خداوند متعال می‌­گشاییم و از او می‌خواهیم که شهدای مظلوم این جنایت را مشمول رحمت واسعه خویش کرده و مجروحان را شفای عاجل مرحمت فرماید.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در این بیانیه تصریح می‌دارد که از سازمان­‌های بین‌المللی و حقوق بشری می‌خواهد که به مسئولیت خود در قبال مجازات این جنایتکاران و حامیان آنها از جمله صادر کنندگان فتواهای تکفیری و تحریک­آمیز که چهره درخشان دین اسلام را تخریب می‌کنند، عمل نموده و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین جنایات بی شرمانه­‌ای اتخاذ کنند.

این بیانیه اظهار می‌دارد: از خداوند بلندمرتبه می‌خواهیم که به علمای مجاهد و همه مصلحانی که برای نشر فرهنگ تقریب و میان‌روی و نابودی افراطی­گری و تکفیر تلاش می­‌کنند، برکت عطا فرماید. چرا که این نفرت و تکفیر تخریب کننده هویت مسلمانان و نابودگر وحدت ملت صلح دوست سوریه خواهد بود.

  اتحادیه جهانی زنان مسلمان نیز در بیانیه‌ای حمله به اتوبوس‌های حامل مردم مظلوم کفریا و فوعه را محکوم کرد.

 در این بیانیه آمده است: در دنیای وارونه کنونی که همه روز به جای آرامش و آسایش، اخبار شهادت انسان های بی گناه که عمده زن و کودک هستند به گوش می رسد، گویی دادن بیانیه انزجار از اینگونه ترورها و دهشت‌ها نیز برای همگان عادی و بدون زجر شده است، وجدان های خفته‌ای که نه گوش برای شنیدن و نه چشمی برای دیدن دارند. بهتر است بگوییم که انسان‌های شریک اینگونه حرکت‌های تروریستی، نه در خوابند، که خود را به خواب زده‌اند و مشکل همین است که خفتگان را می‌توان بیدار کرد اما به خواب‌زدگان را بیداری نیست.

این بیانیه ابراز می‌دارد: اتحادیه جهانی زنان مسلمان، انفجار تروریستی بر سر راه کاروان مردم مظلوم کفریا والفوعه را که تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر شده است را شدیدا محکوم و برای شهدا اجر، برای مجروحین سلامتی، برای بازماندگان صبوری  و برای بانیان و حامیان آن شفای روح و عقل از درگاه حق خواستار است.

ارسال نظرات