رزاقی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

دهک های بالای درآمدی با مدیران رده بالای جامعه مرتبط اند

ابراهیم رزاقی گفت: دهک های بالایی کاملا مشخص هستند ولی از آنجایی که با مدیران رده بالایی هم در ارتباط هستند و در هم تنیده شده‌اند لذا دولت به ثروتمندان هم یارانه می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۴۸۳۷۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با وجود اینکه در مجلس تاکید شده است که یارانه ثروتمندان قطع شود این در حالی است که حداقل 30 درصد افراد جامعه در دهک های بالایی قرار دارند ؛ چهار دهک بالا حدود 29 میلیون نفر هستند که باید از دریافت یارانه حذف شوند.

وی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت موظف است دهک های پردرآمد را شناسایی و حذف کند افزود: با توجه به اینکه طبقه متوسط ممکن است 3  میلیون تومان در ماه  داشته باشند این در حالی است که دارای چندین محل  کسب و خانه هستند ولی دولت درصدد نیست که پولداران و طبقه متوسط را  شناسایی کند.

وی گفت: دهک های بالایی کاملا مشخص هستند ولی از آنجایی که با مدیران رده بالایی هم در ارتباط هستند و در هم تنیده شده‌اند لذا دولت به ثروتمندان هم یارانه می‌دهد.

رزاقی بیان داشت: دولت به فضاسازی در زمینه هدفمندی یارانه پرداخته است این در حالی است که دولت بارها ادعاهای بی‌پولی دارد و دائم بر سر قربانیان اقتصادی منت می‌گذارد که از کجا پول بیاوریم؛ دولت هم و غم حمایت از طبقه  اشرافی را دارد  و حمایت از تولیدکنندگان را ندارد. افرادی که از امکانات عظیم دولتی بهره می‌برند ولی گزارش شفافی هم ارائه نداده است. 

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: مطابق قانون هدفمندی قرار بود به تولیدکنندگان نیز همانند خانوارها یارانه نقدی پرداخت شود تا با مدیریت هزینه‌ها ، تولیدکنندگان نیز برای صرفه جویی در مصرف انرژی روش تولید خود را اصلاح و روز آمد نمایند.

وی در خاتمه افزود: در ماده 7 قانون اجازه پرداخت یارانه یکسان به همه را نداده لیکن گروه های برخوردار و خارج از کشور هم یارانه گرفته‌اند در حالیکه یارانه به تولید تعطیل شد و عملا اراده ای برای اجرای جامع قانون مشاهده نشد و دهک های مستحق دریافت مشخص نیستند. این در حالی است اگر به دلیل جاانداختن این طرح عظیم ملی به همه پرداخت گردید بایستی پس از چندماه گروه ها ی بالای درآمد یارانه را به خزانه کشور برگشت دهند.

ارسال نظرات