یک تولید کننده فرآورده های شتر مرغ در گفتگو با«بسیج»:

شترمرغ به دلیل فرآورده های زیاد، سود بالایی را برای هر تولیدکننده به ارمغان می آورد

آذرخش گفت: پوست، تخم مرغ، روغن،چربی، پروتئین و پر شترمرغ از دیگر فرآورده هایی است که باعث خاص شدن این حیوان می شود. شترمرغ در صنعت داروئی و آرایشی هم کاربرد دارد که کاملا طبیعی و برای بدن انسان مفید است.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۱۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

 

آزاد آذرخش تولید کننده گوشت شتر مرغ در ایران و مدیر عامل شرکت میثاق کشت و صنعت آتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره خاصیت ها و صرفه اقتصادی شترمرغ برای تولید کنندگان دیگر دارد اظهار کرد: شترمرغ علاوه بر گوشت، فرآورده های دیگری هم دارد. تک محصولی شدن و توسعه نداشتن محصولات به نوعی باعث ضعیف شدن یک تولید کننده می شود.

مدیر عامل شرکت میثاق کشت وصنعت آتی عنوان کرد: پوست، تخم مرغ، روغن،چربی، پروتئین و پر شترمرغ از دیگر فرآورده هایی است که باعث خاص شدن این حیوان می شود. شترمرغ در صنعت داروئی و آرایشی هم کاربرد دارد که کاملا طبیعی و برای بدن انسان مفید است.

وی گفت: گوشت شترمرغ به دلیل کلسترول پایین یا تقریبا ناچیز بین تمامی گوشت های قرمز دیگر به عنوان برترین گوشت در کشور شناخته شده است. از دیگر خاصیت های دارویی آن می توان به کسانی که درد های مفصلی و روماتیسم دارند اشاره کرد. آهن که یکی از شاخص های سلامتی انسان محسوب می شود، گوشت شترمرغ باعث می شود تا درصد آهن بدن فرد در نرمالی ترین حالت قرار بگیرد.

مدیرعامل این شرکت تولید شترمرغ گفت: شترمرغ در یک سال به صورت مطلوب 70 تا تخم می گذارد که حدود 35 تا 40 عدد می توان از آن جوجه کشید. اما دام های دیگر به این گونه نیست که مثلا گاو تنها یک بار گوساله در سال به دنیا می آورد. علاوه بر آن گوشت شترمرغ به علت طبع گرمی که دارد به گوشت سرد گوساله ترجیح داده می شود و در آخر هم شترمرغ از لحاظ خوراک از دیگر دام ها به صرفه تر است.

ارسال نظرات