به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رسانه ها در گذشته دور از ساختار سنتی برخوردار بودند و به تبع آن در حوزه تبلیغات هم از همین مدل های سنتی استفاده می کردند .
اما به مرور هرچه شرایط و مقتضیات جامعه پیشرفت کرد رسانه ها هم از این قافله عقب نماندند و همگام با جامعه توسعه یافتند.
استفاده از بیلبورد و اعلان های شهری، بنرها ، چاپ تراکت ها و استفاده از امکانات تبلیغی رادیو و تلویزیون از جمله پیشرفت های قابل توجه عرصه تبلیغات بودند.
با ورود اینترنت، شبکه های فضای مجازی و نرم افزارهای مختلف تحول بزرگی در تبلیغات بوجود آمد.
در آستانه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این فرصت در اختیار داوطلبان قرار گرفته است تا در تبلیغات از این فرصت طلایی استفاده کنند .
ضروریست در این مقطع حساس متولیان اطلاع رسانی شبکه های مجازی از انتشار شایعات وخبرهای دروغین پرهیز کنند و صحت و دقت خبر را فدای سرعت نکنند.
اگر این قواعد و اصول به درستی رعایت شوند، مزیت استفاده از فضای مجازی بیشتر از گذشته کارآمد خواهد داشت و این شبکه ها نقش موثری در عرصه تبیین، تبلیغ و تشویق مردم در دو انتخابات سرنوشت ساز پیش رو، ایفا خواهند کرد و باعث مشارکت و حضور حد اکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای خواهند شد.
به قلم ناصر ندرلو